Warto wiedzieć

3 godziny temu  30.07.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Webasto zwiększa rentowność

Program optymalizacji przynosi efekty. Po słabym roku finansowym 2023, w pierwszej połowie tego roku poprawiła się sytuacja biznesowa Webasto, firmy należącej do pierwszej setki największych dostawców dla branży automotive. Pomimo niewielkiego spadku sprzedaży spółce udało się już znacząco ograniczyć koszty i znacząco zwiększyć zyski w ramach rozpoczętego na początku 2024 roku programu wzmacniania odporności finansowej.

- Jesteśmy na dobrej drodze i w ostatnich miesiącach poczyniliśmy duże postępy operacyjne, aby trwale poprawić nasze wyniki finansowe - wyjaśnia dr. Holger Engelmann, dyrektor generalny Webasto SE.

Firma nie ustaje w badaniach nowych technologii. Szczególny nacisk kładziony jest na redukcję kosztów bezpośrednich i pośrednich, poprawę wydajności i efektywności zakładów na całym świecie oraz zwiększenie rentowności projektów.

- Nadrzędnym celem skoordynowanych działań jest możliwość dalszego inwestowania w innowacyjne technologie pojazdów. Tylko w ten sposób możemy utrzymać konkurencyjną pozycję w obszarze systemów dachowych i elektromobilności - dodaje Engelmann.

Po ważnych decyzjach podjętych w 2022 r., takich jak inwestycje na polu wykańczania szkła i znalezieniu partnerów do działalności związanej z rozwiązaniami do ładowania pojazdów EV, w zeszłym roku Webasto ponownie skorygowało swój strategiczny kierunek. Aby w przyszłości wnieść znaczący wkład w mobilność bardziej przyjazną dla klimatu dzięki innowacyjnym produktom, firma technologiczna koncentruje się w swojej strategii „RE:focus” (systemy dachowe) i „Elektryfikacja” (baterie i rozwiązania w zakresie zarządzania ciepłem).

Roczne sprawozdanie finansowe za rok 2023

W 2023 r. Grupa Webasto osiągnęła obroty na poziomie około 4,6 miliarda euro. Sprzedaż grupy o wartości 3,7 miliarda euro pochodziła z obszaru biznesowego systemów dachowych, podczas gdy 900 milionów euro wygenerowano z systemów akumulatorowych, rozwiązań grzewczych i chłodniczych oraz rozwiązań w zakresie zarządzania ciepłem. Szczególnie szybko wzrosła sprzedaż akumulatorów napędowych do pojazdów hybrydowych i elektrycznych, która czwarty rok z rzędu wzrosła ponad dwukrotnie. Ogółem sprzedaż grupy w 2023 roku wzrosła o siedem procent w porównaniu z rokiem poprzednim (2022: 4,3 miliarda euro), podczas gdy liczba pracowników uległa stagnacji.

W ujęciu regionalnym największy udział w sprzedaży miała w ubiegłym roku Europa (38 procent), a następnie Ameryka Północna (25 procent), Chiny (22 procent) i region Azji i Pacyfiku (15 procent). Rozwój poszczególnych regionów w porównaniu do roku poprzedniego był bardzo zróżnicowany. Podczas gdy większość regionów rozwijała się pozytywnie, sprzedaż Webasto w Chinach spadła po raz pierwszy od czasu wejścia firmy na rynek ponad 20 lat temu. Spadek ten miał także negatywny wpływ na wyniki grupy.

Fot. Webasto

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony