– Texa stwarza nowe możliwości dla warsztatów. Z Barbarą Masłowską, dyrektorem zarządzającym Texa Poland Sp. z o.o., rozmawia red. Mirosław Giecewicz. - Firma Texa istnieje od roku 1992. Jaka jest historia firmy i przede wszystkim jak doszło do jej założenia?
Założycielem firmy Texa jest Bruno Vianello, który silnikami i mechaniką zafascynowany był od dziecka. Wiedziony intuicją pod koniec lat 80. zaprojektował i zbudował urządzenia (diagnoskopy), które pomagały mechanikom w diagnostyce elektryki samochodowej. Mimo prostej budowy urządzenia okazały się wysoce skuteczne i cieszyły się dużym powodzeniem. W konsekwencji w roku 1992 Bruno Vianello wraz z przyjacielem i wspólnikiem – Manuele Cavalli, założyli firmę Texa (akronim „Tecnologie Elettroniche X Automotive” – Technologie Elektroniczne dla Rynku Samochodowego).
- Texa zajmuje się projektowaniem, wdrażaniem oraz produkcją wielomarkowych urządzeń diagnostycznych do obsługi motocykli, samochodów osobowych, ciężarowych, pojazdów rolniczych oraz sprzętu motorowodnego. Proszę powiedzieć, co dokładnie wchodzi w skład Waszej oferty?
Oczkiem w głowie naszej firmy są testery i oprogramowanie diagnostyczne. Axone 4, Axone Pad i Axone Palm to jednostki wizualizacyjne, a na gamę testerów składają się: Navigator Nano, Nano Diag, Navigator TXT oraz Axone Direct. Texa dostarcza oprogramowanie do samochodów osobowych, motocykli i jest niekwestionowanym liderem w samochodach ciężarowych, a zarazem jedynym producentem testerów do maszyn rolniczych, sprzętu budowlanego oraz jednostek pływających. Nasza oferta to również urządzenia do analizy spalin – mobilne, bezprzewodowe urządzenia certyfikowane na SKP: GASBOX, OPABOX oraz skantool EOBD RC3.
- Texa słynie z tego, że regularnie wprowadza na rynek nowe produkty. Z czym udało Wam się zaistnieć w roku 2012 w Polsce?
Po pierwsze – Axone 4, supernowoczesna jednostka wizualizacyjna, współpracująca bezprzewodowo z modułami diagnostycznymi, takimi jak: Navigator Nano (obsługujący środowiska Car i Bike) czy Navigator TXT (obsługujący środowiska Car, Bike, Truck, Agri, Construction oraz Marin). Axone 4 umożliwia bezpośredni dostęp do AppStore, biuletynów technicznych, potężnej bazy danych IDC4 Premium itp. Kolejną nowością jest Nano Diag – zminiaturyzowany, nowoczesny tester diagnostyczny współpracujący z PC, przeznaczony do samochodów osobowych (możliwości takie same jak Navigator TXT Car). Oferta firmy rozrosła się również o identyfikator czynnika do układów klimatyzacji, rozpoznający czystość R134a oraz R1234yf – patent Texa. Wprowadziliśmy także oprogramowanie do maszyn budowlanych oraz profesjonalne szkolenia z zakresu samochodów osobowych i ciężarowych, będące częścią programu Texa EDU.
- W roku 2009 Texa, jako pierwsza firma na świecie, wprowadziła na rynek wielomarkowe urządzenie do diagnostyki pojazdów sektora rolniczego oraz motorowodnego. Proszę powiedzieć na ten temat coś więcej...
Coraz więcej nowoczesnych traktorów naszpikowanych elektroniką, zakupionych w ubiegłych kilku latach, wychodzi spod opieki gwarancyjnej, a to jest pole do popisu dla diagnostyki Texa. Nasze oprogramowanie oraz testery do maszyn rolniczych z roku na rok cieszą się coraz większym powodzeniem, m.in. z racji tego, że jesteśmy jedynym producentem oprogramowania wielomarkowego. Jest to najlepsze rozwiązanie dla niezależnych warsztatów, które obsługują więcej niż jedną markę pojazdów rolniczych. Jednocześnie coraz więcej warsztatów osobowych i ciężarowych dokupuje do już posiadanych testerów Texa (Navigator TXT, Axone 4) oprogramowanie do maszyn rolniczych. Całkowitą nowością jest wprowadzenie rozwiązania Navigator TXT OFF-Highway, który można zakupić z oprogramowaniem do maszyn budowlanych. Oczywiście takie oprogramowanie do maszyn budowlanych może być dokupione również przez warsztaty już posiadające testery Texa (Navigator TXT, Axone 4) z oprogramowaniem Car, Truck i Agri.
- Texa to m.in. stacje do klimatyzacji. Co macie do zaoferowania warsztatom w tym zakresie?
Nowością jest stacja klimatyzacji do czynnika R134a – K710 oraz identyfikator czynnika R134a/R1234yf. W ofercie mamy również:
- stacje klimatyzacji do czynnika R134a oraz opcjonalnie R1234yf – K720, K760, (K760BUS),
- stacje klimatyzacji do czynnika R134a oraz jednocześnie do R1234yf – K780R – BIGAS.
Wybrane modele stacji Konfort serii 700 posiadają autoryzację i rekomendację poszczególnych producentów pojazdów. Seria ta ma 8 międzynarodowych patentów, a kolejne dwa sam identyfikator czynnika. Ochroną patentową objęte są m.in. takie rozwiązania, jak: skuteczność odzyskiwania czynnika przewyższająca 95%, hermetyczne pojemniki na olej oraz UV wraz z funkcją automatycznego rozpoznawania pojemników, wentylacyjny system bezpieczeństwa, system wspomagania precyzji pomiar itd.
- Dzisiejszy nowoczesny warsztat samochodowy świadczący usługi z zakresu diagnostyki to przede wszystkim, poza wiedzą, odpowiednie wyposażenie. W zeszłym roku zaprezentowaliście Axone 4 – na swojej stronie podajecie informację, że urządzenie to ustanowiło nowe granice możliwości sprzętu do diagnostyki...
Axone 4 to połączenie pełnej, ale szybkiej diagnostyki szeregowej (poprzez Navigator Nano lub TXT), wspartej potężną bazą danych IDC4 Premium, czyli schematy elektryczne (silnik, ABS/ESP, klimatyzacja i wiele innych), dane regulacyjne, opisy procedur regulacyjnych, kalibracji itp. To również dostęp on-line do biuletynów technicznych, do specjalnego systemu pomocy (dzięki połączeniu z siecią Internet), priorytetowy dostęp do wsparcia technicznego ze strony Texa (Call Center) i wreszcie najnowsze rozwiązanie, APP Store – ułatwiony dostęp do wszystkich środowisk, aktualizacji bezpośrednio dla operatora urządzenia.
Axone 4 jest wodoodporny (zgodnie ze standardem IP65) oraz wytrzymały nawet na silne wstrząsy. Dzięki chipowi najnowszej generacji i podzespołom odprowadzającym ciepło przez obudowę Axone 4 nie wymaga zastosowania wentylatora chłodzącego. Zasilany jest mocnymi bateriami litowo-jonowymi, umieszczonymi w dwóch wodoodpornych opakowaniach, z których każde zawiera trzy ogniwa cylindryczne.
Jednym słowem Axone 4 to profesjonalna, „multifunkcyjna platforma”, która daje kompleksowe wsparcie dla mechanika.
- Jak wygląda obecnie Wasza oferta szkoleniowa skierowana do mechaników?
W roku 2012 ruszyliśmy w Polsce z pierwszymi szkoleniami z zakresu samochodów osobowych i ciężarowych. Wśród nich znalazły się klasyczne szkolenia z zakresu podstaw diagnostyki samochodów osobowych oraz ciężarowych w oparciu o platformę diagnostyczną IDC4.
Od początku tego roku organizować będziemy nowe szkolenia z zakresu AdBlue oraz – najprawdopodobniej jako jedyna firma w Polsce – z zakresu diagnostyki maszyn rolniczych. Choć szkolenia w większości odbywają się w Krakowie, na życzenie dystrybutora istnieje możliwość ich organizacji w terenie.
- Firma, która tak prężnie się rozwija, ma z pewnością bogate plany na przyszłość. Śmiem twierdzić, że pracujecie nad czymś nowym...
Niekwestionowanym hitem początku 2013 r. będzie wprowadzenie nowych możliwości diagnostyki szeregowej dla segmentu samochodów azjatyckich do środowiska samochodów osobowych Car. Otworzy to nowe możliwości dla warsztatów.
W roku 2013 zaprezentujemy zapewne kolejne nowości, jednak na chwilę obecną objęte są one tajemnicą.
- Dziękuję za rozmowę.
Założycielem firmy Texa jest Bruno Vianello, który silnikami i mechaniką zafascynowany był od dziecka. Wiedziony intuicją pod koniec lat 80. zaprojektował i zbudował urządzenia (diagnoskopy), które pomagały mechanikom w diagnostyce elektryki samochodowej. Mimo prostej budowy urządzenia okazały się wysoce skuteczne i cieszyły się dużym powodzeniem. W konsekwencji w roku 1992 Bruno Vianello wraz z przyjacielem i wspólnikiem – Manuele Cavalli, założyli firmę Texa (akronim „Tecnologie Elettroniche X Automotive” – Technologie Elektroniczne dla Rynku Samochodowego).
- Texa zajmuje się projektowaniem, wdrażaniem oraz produkcją wielomarkowych urządzeń diagnostycznych do obsługi motocykli, samochodów osobowych, ciężarowych, pojazdów rolniczych oraz sprzętu motorowodnego. Proszę powiedzieć, co dokładnie wchodzi w skład Waszej oferty?
Oczkiem w głowie naszej firmy są testery i oprogramowanie diagnostyczne. Axone 4, Axone Pad i Axone Palm to jednostki wizualizacyjne, a na gamę testerów składają się: Navigator Nano, Nano Diag, Navigator TXT oraz Axone Direct. Texa dostarcza oprogramowanie do samochodów osobowych, motocykli i jest niekwestionowanym liderem w samochodach ciężarowych, a zarazem jedynym producentem testerów do maszyn rolniczych, sprzętu budowlanego oraz jednostek pływających. Nasza oferta to również urządzenia do analizy spalin – mobilne, bezprzewodowe urządzenia certyfikowane na SKP: GASBOX, OPABOX oraz skantool EOBD RC3.
- Texa słynie z tego, że regularnie wprowadza na rynek nowe produkty. Z czym udało Wam się zaistnieć w roku 2012 w Polsce?
Po pierwsze – Axone 4, supernowoczesna jednostka wizualizacyjna, współpracująca bezprzewodowo z modułami diagnostycznymi, takimi jak: Navigator Nano (obsługujący środowiska Car i Bike) czy Navigator TXT (obsługujący środowiska Car, Bike, Truck, Agri, Construction oraz Marin). Axone 4 umożliwia bezpośredni dostęp do AppStore, biuletynów technicznych, potężnej bazy danych IDC4 Premium itp. Kolejną nowością jest Nano Diag – zminiaturyzowany, nowoczesny tester diagnostyczny współpracujący z PC, przeznaczony do samochodów osobowych (możliwości takie same jak Navigator TXT Car). Oferta firmy rozrosła się również o identyfikator czynnika do układów klimatyzacji, rozpoznający czystość R134a oraz R1234yf – patent Texa. Wprowadziliśmy także oprogramowanie do maszyn budowlanych oraz profesjonalne szkolenia z zakresu samochodów osobowych i ciężarowych, będące częścią programu Texa EDU.
- W roku 2009 Texa, jako pierwsza firma na świecie, wprowadziła na rynek wielomarkowe urządzenie do diagnostyki pojazdów sektora rolniczego oraz motorowodnego. Proszę powiedzieć na ten temat coś więcej...
Coraz więcej nowoczesnych traktorów naszpikowanych elektroniką, zakupionych w ubiegłych kilku latach, wychodzi spod opieki gwarancyjnej, a to jest pole do popisu dla diagnostyki Texa. Nasze oprogramowanie oraz testery do maszyn rolniczych z roku na rok cieszą się coraz większym powodzeniem, m.in. z racji tego, że jesteśmy jedynym producentem oprogramowania wielomarkowego. Jest to najlepsze rozwiązanie dla niezależnych warsztatów, które obsługują więcej niż jedną markę pojazdów rolniczych. Jednocześnie coraz więcej warsztatów osobowych i ciężarowych dokupuje do już posiadanych testerów Texa (Navigator TXT, Axone 4) oprogramowanie do maszyn rolniczych. Całkowitą nowością jest wprowadzenie rozwiązania Navigator TXT OFF-Highway, który można zakupić z oprogramowaniem do maszyn budowlanych. Oczywiście takie oprogramowanie do maszyn budowlanych może być dokupione również przez warsztaty już posiadające testery Texa (Navigator TXT, Axone 4) z oprogramowaniem Car, Truck i Agri.
- Texa to m.in. stacje do klimatyzacji. Co macie do zaoferowania warsztatom w tym zakresie?
Nowością jest stacja klimatyzacji do czynnika R134a – K710 oraz identyfikator czynnika R134a/R1234yf. W ofercie mamy również:
- stacje klimatyzacji do czynnika R134a oraz opcjonalnie R1234yf – K720, K760, (K760BUS),
- stacje klimatyzacji do czynnika R134a oraz jednocześnie do R1234yf – K780R – BIGAS.
Wybrane modele stacji Konfort serii 700 posiadają autoryzację i rekomendację poszczególnych producentów pojazdów. Seria ta ma 8 międzynarodowych patentów, a kolejne dwa sam identyfikator czynnika. Ochroną patentową objęte są m.in. takie rozwiązania, jak: skuteczność odzyskiwania czynnika przewyższająca 95%, hermetyczne pojemniki na olej oraz UV wraz z funkcją automatycznego rozpoznawania pojemników, wentylacyjny system bezpieczeństwa, system wspomagania precyzji pomiar itd.
- Dzisiejszy nowoczesny warsztat samochodowy świadczący usługi z zakresu diagnostyki to przede wszystkim, poza wiedzą, odpowiednie wyposażenie. W zeszłym roku zaprezentowaliście Axone 4 – na swojej stronie podajecie informację, że urządzenie to ustanowiło nowe granice możliwości sprzętu do diagnostyki...
Axone 4 to połączenie pełnej, ale szybkiej diagnostyki szeregowej (poprzez Navigator Nano lub TXT), wspartej potężną bazą danych IDC4 Premium, czyli schematy elektryczne (silnik, ABS/ESP, klimatyzacja i wiele innych), dane regulacyjne, opisy procedur regulacyjnych, kalibracji itp. To również dostęp on-line do biuletynów technicznych, do specjalnego systemu pomocy (dzięki połączeniu z siecią Internet), priorytetowy dostęp do wsparcia technicznego ze strony Texa (Call Center) i wreszcie najnowsze rozwiązanie, APP Store – ułatwiony dostęp do wszystkich środowisk, aktualizacji bezpośrednio dla operatora urządzenia.
Axone 4 jest wodoodporny (zgodnie ze standardem IP65) oraz wytrzymały nawet na silne wstrząsy. Dzięki chipowi najnowszej generacji i podzespołom odprowadzającym ciepło przez obudowę Axone 4 nie wymaga zastosowania wentylatora chłodzącego. Zasilany jest mocnymi bateriami litowo-jonowymi, umieszczonymi w dwóch wodoodpornych opakowaniach, z których każde zawiera trzy ogniwa cylindryczne.
Jednym słowem Axone 4 to profesjonalna, „multifunkcyjna platforma”, która daje kompleksowe wsparcie dla mechanika.
- Jak wygląda obecnie Wasza oferta szkoleniowa skierowana do mechaników?
W roku 2012 ruszyliśmy w Polsce z pierwszymi szkoleniami z zakresu samochodów osobowych i ciężarowych. Wśród nich znalazły się klasyczne szkolenia z zakresu podstaw diagnostyki samochodów osobowych oraz ciężarowych w oparciu o platformę diagnostyczną IDC4.
Od początku tego roku organizować będziemy nowe szkolenia z zakresu AdBlue oraz – najprawdopodobniej jako jedyna firma w Polsce – z zakresu diagnostyki maszyn rolniczych. Choć szkolenia w większości odbywają się w Krakowie, na życzenie dystrybutora istnieje możliwość ich organizacji w terenie.
- Firma, która tak prężnie się rozwija, ma z pewnością bogate plany na przyszłość. Śmiem twierdzić, że pracujecie nad czymś nowym...
Niekwestionowanym hitem początku 2013 r. będzie wprowadzenie nowych możliwości diagnostyki szeregowej dla segmentu samochodów azjatyckich do środowiska samochodów osobowych Car. Otworzy to nowe możliwości dla warsztatów.
W roku 2013 zaprezentujemy zapewne kolejne nowości, jednak na chwilę obecną objęte są one tajemnicą.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)