Sieci warsztatowe

ponad rok temu  09.02.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wiele nowych wyzwań

O sieci ZF [pro]Tech rozmawiamy z Grzegorzem Fedorowiczem, kierownikiem ds. konceptów warsztatowych ZF Aftermarket.

- Jaki był 2021 r. dla sieci ZF [pro]Tech? Ilu członków jest w Waszym koncepcie warsztatowym, a ile podmiotów udało się pozyskać?
Niewątpliwie miniony rok przyniósł wiele nowych wyzwań. Duży wpływ miała na to pandemia, która rzutowała na działalność całej branży motoryzacyjnej, w tym również aftermarketu. Jednak rok 2021 możemy zaliczyć do dobrych, udało się zrealizować założone cele. Nasza sieć nieustająco się powiększa, mamy wielu nowych członków, a rok zamknęliśmy z blisko 100 nowymi warsztatami partnerskimi. Obecnie sieć ZF [pro]Tech zrzesza 499 warsztatów, w tym 309 w ramach ZF [pro]Tech start i 190 w ramach ZF [pro]Tech plus.
Uruchomiliśmy również centrum szkoleniowe w Kozerkach pod Warszawą. To miejsce dostosowane do przeprowadzania szkoleń na najwyższym poziomie, ukierunkowanych zarówno na pojazdy osobowe, jak i ciężarowe, dzięki czemu możemy zapewnić uczestnikom jeszcze lepsze warunki do zdobywania nowej wiedzy.

- Obecne czasy są bardzo nieprzewidywalne i solidnie przeformatowały rynek. Co zmieniło się w ZF [pro]Tech?
Zmieniająca się rzeczywistość niejako ,,wymogła” na nas zmiany dostosowane do aktualnych potrzeb partnerów ZF [pro]Tech. Naszą ofertę tradycyjnych, praktycznych szkoleń stacjonarnych wzbogaciliśmy o krótsze, skondensowane warsztaty online. Każda z tych form ma swoje zalety, forma online pozwalała na wirtualne spotkania i szkolenia w momencie, kiedy stacjonarnie były niemożliwe. 
Jednak zarówno my, jak i nasi klienci zdecydowanie jesteśmy zwolennikami interakcji, kontaktu na żywo. Dajemy wtedy uczestnikom możliwość nabycia praktycznych umiejętności pod okiem najlepszych szkoleniowców, zadawania pytań, wymiany doświadczeń.

- Każda sieć ma swoje mocne punkty. W przypadku Waszej to niewątpliwie bogata oferta szkoleń. Proszę powiedzieć coś więcej na ten temat.
Szkolenia i duży nacisk na zdobywanie nowej wiedzy to jeden z najważniejszych punktów, które realizujemy w ramach konceptu ZF [pro]Tech. W tym roku, oprócz utrzymania tematyki szkoleń zeszłorocznych, wzbogaciliśmy naszą ofertę o trzy nowe szkolenia. Dotyczyć będą one systemów ADAS, automatycznej skrzyni biegów ZF 8HP w lekkich pojazdach komercyjnych oraz skrzyni do pojazdów komercyjnych ZF TraXon. Warto też wspomnieć, że jako jedni z nielicznych na rynku posiadamy takie szkolenia z zakresu pojazdów ciężarowych.

- Jakie tematy są najpopularniejsze wśród członków ZF [pro]Tech?
Muszę przyznać, że wszystkie nasze szkolenia cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Jednak szczególnie dużo zapytań pojawia się do tematów związanych z budową i funkcjonowaniem skrzyń serii 8HP, skrzyń biegów serii AS Tronic 2, a także szkoleń dotyczących pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
Te ostatnie z pewnością coraz mocniej ugruntowują swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym. Technologia wysokonapięciowa wymaga od mechaników posiadania dodatkowych kwalifikacji z zakresu wysokiego napięcia. W ramach naszych szkoleń dajemy możliwość zdobycia uprawnień SEP do 1 kV, co spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem.

- Jakie wyzwania czekają ZF [pro]Tech w tym roku?
Największym wyzwaniem w dalszym ciągu jest pandemia, ponieważ niezmiennie wpływa ona na działanie nasze i całego rynku motoryzacyjnego. Na pewno planujemy wprowadzić w tym roku dodatkowo trzy nowe tematy szkoleń dla partnerów ZF [pro]Tech. Jedno z nich będzie dotyczyć systemów wspomagających kierowcę – ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), chcemy przeprowadzić je w drugiej połowie 2022 r. Celem szkolenia w dwudniowej formule będzie m.in. zapoznanie się z funkcją systemów wspomagających kierowcę i ich współdziałaniem w pojeździe.

- Dziękuję za rozmowę.

GALERIA ZDJĘĆ

Grzegorz Fedorowicz ZF Aftermarket

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony