Zabrudzona skrzynka z bezpiecznikami zawsze musi być sprawdzona od spodu. Kontrola kabli i wtyczek powinna być obowiązkowa
Usterki spowodowane wilgocią są jednymi z najtrudniejszych ze spotykanych w elektronice samochodowej. Przede wszystkim nie są stałe, ujawniają się w pewnych, nie do końca przewidywalnych okolicznościach. Trudno więc znaleźć je w warsztacie, bowiem w tym właśnie czasie mogą w ogóle nie wystąpić.
Nie jest możliwe prześwietlenie wszystkich przewodów elektrycznych, wtyczek, a także otwarcie, rozebranie i skontrolowanie każdego sterownika. Dlatego praca diagnosty jest ukierunkowana na pewien obszar działania, wynikający z opisu usterek przez użytkownika pojazdu i zarejestrowanych kodów błędów. Duże znaczenie ma też nasze doświadczenie, czyli zapamiętane przypadki podobnych naprawionych usterek.
Oprócz pracy ze skanerem diagnostycznym staramy się dotrzeć do miejsc, gdzie potencjalnie te usterki występują. Jednak w wielu wypadkach jest to utrudnione z racji konieczności demontażu elementów, a to wymaga...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (1)