Diagnostyka

3 miesiące temu  06.07.2022, ~ Administrator   

Wilgoć w elektronice

Ta płytka wymagaja oczyszczenia, zanim zostanie zamontowana w samochodzie

Wilgoć w układach elektronicznych to częste zjawisko. Skroplona para wodna powoduje zwarcia między elementami, doprowadzając do uszkodzenia. Jest to usterka o tyle łatwa do identyfikacji, że widać ją gołym okiem.

Pierwsze czynności to oczyszczenie z nalotów i poprawienie uszkodzonych połączeń lutowanych. Czasami trzeba wymienić elementy, ponieważ zardzewiałe odpadają od płytki. O ile są to standardowe części elektroniczne i zachowały się oznaczenia, to bez trudu je wymienimy. Gorzej, gdy uszkodzą się układy scalone, których identyfikacja stanowi problem. Najczęściej szukamy wtedy podobnego urządzenia, aby ustalić, co to jest, albo wylutować z niego dany element i wlutować do naprawianego układu. Po skończeniu pracy przy stole laboratoryjnym naprawiany moduł podłączamy do samochodu i sprawdzamy, jak zareaguje. Na pewno musimy podłączyć skaner, aby wykasować błędy. Często...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

  • 4
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Adam 1 2 miesiące temu Prostszy elektrycznie samochód = BARDZIEJ NIEZAWODNY! :) Po cholerę te zbędne czujniki = im więcej czujników = więcej problemów :)
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony