Budowanie wizerunku opartego na nowoczesnych kanałach i narzędziach cyfrowych jest dziś czynnikiem kształtującym wiarygodność i pozycję warsztatów – zwłaszcza w oczach młodego pokolenia. Na tym polu pionierami wdrożeń są punkty ASO, które dużo częściej sięgają również po chatboty, wirtualnych asystentów oraz narzędzia AI do zarządzania relacjami z klientami
Jak zwiększyć obroty i maksymalnie wykorzystać czas pracy załogi? – zastanawia się większość właścicieli firm. To o tyle istotne, że dostęp do danych producenta to dziś nie przywilej, a konieczność. Nowoczesne warsztaty potrzebują nowoczesnych narzędzi, aby skuteczniej rywalizować o względy klientów poruszających się samochodami z coraz bardziej zaawansowaną elektroniką pokładową.
Dziś nawet prozaiczna wymiana koła w naczepie wiąże się z koniecznością użycia elektronicznego narzędzia warsztatowego. I właśnie od nowych wymogów w branży motoryzacyjnej zaczniemy. Od roku 2024, kiedy to zaczęła obowiązywać dyrektywa unijna ECE R 141, każda nowa przyczepa lub naczepa drogowa wyposażona jest w układ TPMS. Rozporządzenie nałożyło obowiązek kontroli ciśnienia w ogumieniu we wszystkich nowych naczepach, a w przypadku spadku ciśnienia w oponach o 20% lub wystąpienia awarii – informowania o niej kierowcy w kabinie w ciągu 10 minut. Nowy wymóg dotyczy pojazdów klas od N1 do N3 (dostawcze i ciężarowe), O3 i O4 (naczepy) oraz M2 i M3 (busy i autobusy).
Taki system jest oczywiście programowany przez producentów pojazdów i każdy taki czujnik przypisany jest do swojej pozycji. Ma to duże znaczenie na rynku posprzedażowym, gdyż znaną praktyką przewoźników jest rotacja kół – zamiana opon miejscami na różnych osiach pojazdu ma zapewnić równomierne zużycie bieżników. Jak można się domyślić, niweczymy wówczas fabryczne ustawienia czujników. Ponowne programowanie TPMS-u jest kluczowe w systemach bezpośrednich, gdzie każde koło ma osobny czujnik z unikatowym identyfikatorem.
Aby wszystkie warsztaty i serwisy zajmujące się pojazdami użytkowymi były przygotowane na tę zmianę, grupa Alcar poczyniła odpowiednie kroki już wiosną 2022 r., wprowadzając na rynek nowy i w 100% uniwersalny czujnik Alcar Sensor HD (Heavy Duty). Przeznaczony jest on do samochodów użytkowych, oferuje szerokie pokrycie pojazdów, a dzięki innowacyjnej konstrukcji można go elastycznie dopasować do wszystkich wymiarów kół w zakresie od 17,5 do 24,5 cala. Montaż odbywa się bezpośrednio na feldze przy użyciu specjalnej opaski na koło opracowanej w taki sposób, aby wytrzymała nawet ekstremalne obciążenia.

ESI[tronic] w połączeniu z testerami KTS to nie tylko narzędzie diagnostyczne, ale kompleksowa platforma do realizacji zadań serwisowych zgodnie z aktualnymi wymaganiami rynku. Funkcje takie jak SDA i Zdalna diagnoza Bosch umożliwiają pracę z najnowszymi pojazdami bez kompromisów, dając warsztatowi swobodę, przewidywalność i pełne wsparcie techniczne
A może po prostu aplikacja w telefonie?
Wśród wielu rozwiązań najwygodniejszym jest dedykowane oprogramowanie. A najlepiej bezpłatna aplikacja na system Android, dostępna w sklepie Google Play. Firma BPW, oferująca układy TPMS, udostępniła właśnie takie oprogramowanie w postaci aplikacji Tyre Change. Jej autorem jest wchodząca w skład grupy BPW firma idemtelematics (www.idemtelematics.com), będąca dostawcą układów TPMS zgodnych z dyrektywą ECE R 141.
– Aplikacja Tyre Change ułatwia konfigurację czujników ciśnienia w oponach zarówno w warsztacie, jak i w trasie. Wymień uszkodzone czujniki lub przypisz je na prawidłowe pozycje po wymianie opon. Aplikacja poprowadzi krok po kroku przez cały proces, ułatwiając prace oraz oszczędzając czas i pieniądze – zapewnia Łukasz Łatkowski, doradca techniczny i specjalista ds. firm transportowych w firmie BPW Polska Sp. z o.o.
Nawet najnowocześniejszym przyczepom czy naczepom daleko do współczesnych pojazdów osobowych, których poziom zabezpieczeń przed cyberatakami i nieautoryzowanym dostępem stawia kolejne wyzwania na aftermarkecie. Jak wiadomo, niezależne warsztaty samochodowe od paru lat borykają się z problemem bramki bezpieczeństwa pojazdu. Security Gateway (SGW lub GSW) to elektroniczny moduł wpięty w sieć CAN pojazdu, umieszczony między sterownikami a złączem OBD. Coraz więcej producentów pojazdów zamyka w ten sposób dostęp do systemów pojazdu przez gniazdo OBD. Niezależny warsztat, chcąc odblokować bramkę, musi najczęściej zapłacić koncernowi motoryzacyjnemu.
Kto nie korzysta z przywilejów autoryzowanych serwisów, ten nie wykona wielu funkcji diagnostycznych bez odpowiedniego dostępu.

Aplikacja Tyre Change ułatwia konfigurację czujników ciśnienia w oponach (TPMS) zarówno w warsztacie, jak i w trasie. Wystarczy telefon, aby krok po kroku zrealizować cały proces zgodnie ze sztuką
Wszechstronne oprogramowanie do samochodów osobowych i dostawczych
Oprogramowanie Bosch ESI[tronic] wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, oferując możliwość korzystania z oryginalnych dokumentów w ramach licencji.



Komentarze (0)