Paliwa i oleje

miesiąc temu  14.03.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Właściwy olej w silniku motocyklowym

Na rynku motocyklowych środków smarnych nie funkcjonują normy fabryczne i dopuszczenia, jak ma to miejsce w odniesieniu do olejów samochodowych. Producenci motocykli mają jednak preferencje dotyczące olejów silnikowych, co powiązane jest z zastosowaną technologią, konstrukcją tych silników i rozwiązaniami technicznymi.

Japońska wielka czwórka stosuje najczęściej oleje silnikowe klas lepkości SAE 10W-40 lub 10W-30, w konstrukcjach europejskich mamy większy rozrzut – od SAE 5W-40, 10W-50 do 15W50, a nawet 10W-60 w Moto Guzzi. Amerykanie z kolei preferują w Harleyach oleje SAE 20W-50, dawniej mineralne, a obecnie syntetyczne. 
Klasa lepkości należy do podstawowych kryteriów doboru oleju. Jednak jest to zaledwie jeden z parametrów, co nie umniejsza jego znaczeniu. Kluczowa jest za to odpowiednio dobrana klasa lepkości, czego możemy doświadczyć podczas rozruchu zimnego silnika w niskich temperaturach...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony