Istnieją dwa rozwiązania stosowane przez firmy montujące gaz w naszych samochodach – standardowa i sekwencyjna instalacja gazowa. Najlepszym rozwiązaniem jest montaż tej drugiej. W tradycyjnym rozwiązaniu większość specjalistów zajmujących się montażem instalacji gazowych podłącza się pod potencjometr przepustnicy, którego – jak wiadomo – oporność wynosi od 0,5 do 5 V. Podłączenie tradycyjnej instalacji powoduje zmiany tej oporności i późniejsze problemy dla komputera skrzyniowego z jej prawidłowym odczytem. Stąd mamy falowanie biegów, podbijanie czy zwiększanie obrotów podczas hamowania. Tego typu usterki prowadzą do uszkodzenia skrzyni automatycznej.
W przypadku instalacji sekwencyjnej problem ten nie istnieje. Mimo że jest ona droższa od tradycyjnej, to – wybiegając w przyszłość – zwiększa żywotność już nie tylko samej skrzyni automatycznej, ale również silnika (co, jak wiemy, ma bardzo duże znaczenie). Reasumując, chcąc zamontować instalację gazową w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów, montujemy tę sekwencyjną. Samochodem „zagazowanym” z automatem jeździmy delikatniej, pamiętamy o wymianie oleju po przejechaniu 30-40 tys. km oraz wykonujemy wszelkie niezbędne przeglądy instalacji, ciesząc się jazdą autem ze skrzynią automatyczną.
Marcin Handzel
Midparts – Automatyczne skrzynie biegów
Czy instalacja gazowa jest bezpieczna w samochodach z automatyczną skrzynią biegów? Tak, pod warunkiem, że zamontujemy produkt wysokiej jakości.
Komentarze (3)