Wydarzenia

ponad rok temu  19.07.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wrzesień we Frankfurcie. Pierwsze targi po przerwie

– Nie ma limitów dla liczby gości czy wystawców. Czekamy na wszystkich chętnych. Mamy do dyspozycji duże przestrzenie, więc będzie bezpiecznie – zachęcają organizatorzy targów Automechanika Frankfurt. Jak informowaliśmy, wracają targi w formie stacjonarnej. Odbędą się na terenie Messe Frankfurt 14-16 września. Równolegle trwać będzie wersja internetowa tego wydarzenia.

– Targi hybrydowe to bez wątpienia przyszłość tej branży – mówił podczas konferencji prasowej przed targami Michael Johannes z Messe Frankfurt. 
Co ważne, 75% wystawców, którzy potwierdzili już swój udział w targach, zamierza we Frankfurcie wystawiać się w formie stacjonarnej. To z jednej strony dowód na duże zapotrzebowanie na osobistą interakcję, ale też bardzo dobra wiadomość, bo wystawcy będą dostępni dla wszystkich gości – tych wirtualnych i tych na miejscu. 
– Targi w Szanghaju potwierdziły, że to właściwy kierunek – dodaje Johannes. Przypomnijmy, że w Automechanice w Szanghaju wzięło udział łącznie 80 tysięcy osób, wizyt online przez platformę AMS Live odnotowano 578 tysięcy z 150 krajów i regionów. – Przyszłość targów branżowych nie sprowadza się tylko do liczby metrów kwadratowych powierzchni, ważna jest ostateczna liczba zaangażowanych osób i firm. To nasze zadanie, by w dobie tak zmieniającego się marketingu dawać możliwość przepływu informacji i wiedzy między graczami na rynku – dodaje Michael Johannes.
Udane targi w Szanghaju pozwalają bardzo optymistycznie patrzeć na wrzesień we Frankfurcie. Sprzedaż przestrzeni targowej trwa. Wystawcy mają do wyboru dwie opcje – stoiska w rozmiarach 24 lub 48 metrów kwadratowych, co ważne – z pełnym wyposażeniem, takim jak meble, ekrany TV, łącze internetowe oraz usługą sprzątania. – W Europie podróże są już łatwiejsze, dlatego bardzo chcemy spotkać się stacjonarnie – podkreśla Olaf Mußhoff, dyrektor Automechaniki we Frankfurcie. – Trudno dziś oszacować liczbę gości czy maksymalną liczbę wystawców tego wydarzenia. Zdajemy sobie sprawę, że w czasach pandemicznych procesy decyzyjne trwają dłużej niż zwykle. Każdy z nas obawia się też nowych restrykcji. Wiemy, że wielu wystawców i gości z decyzją czekać będzie do ostatniej chwili.
Jakie są aktualne problemy i trendy na rynku wtórnym? Jakie są wyzwania dla warsztatów samochodowych, np. w związku z szybkim wzrostem popularności alternatywnych systemów napędowych? Na te i wiele innych pytań uczestnicy targów znajdą odpowiedzi na stoiskach wystawców, ale też w trakcie licznych paneli dyskusyjnych.
Jak to na Automechanikach zwykle bywa, wystawcy zaprezentują się w siedmiu grupach tematycznych. Będą to części zamienne, systemy elektroniczne i elektryczne, wyposażenie warsztatów samochodowych, akcesoria samochodowe i tuning, projektowanie i zarządzanie salonami sprzedaży i warsztatami; myjnie i produkty do pielęgnacji auta oraz renowacja aut. Będą też sekcje poświęcone paliwom alternatywnym, renowacji samochodów, branży blacharskiej i lakierniczej oraz, podobnie jak w poprzedniej edycji, specjalna sekcja dla przemysłu oponiarskiego. Nowością jest to, że Automechanika odbędzie się w tym samym czasie co Hypermotion – targi branży logistycznej – w Centrum Wystawowym we Frankfurcie. Dzięki temu branża motoryzacyjna będzie mogła skorzystać z doświadczeń np. w zakresie prężnych łańcuchów dostaw, zarządzania flotą oraz systemów IoT.
Odbędą się również liczne pokazy napraw powypadkowych na żywo. Każdy, kto prowadzi warsztat samochodowy, będzie szczególnie zainteresowany Schadentalk (dyskusje o usterkach pojazdów), a także szeregiem rozmów i dyskusji panelowych na temat codziennej działalności warsztatu samochodowego. W czasach zmian klimatycznych i szczególnej dbałości o ochronę środowiska temat regeneracji, która w tym roku debiutuje na Automechanice Frankfurt, staje się coraz bardziej aktualny.
Będzie też specjalny panel poświęcony tematyce druku 3D, który na razie wykorzystywany jest głównie w przemyśle, ale kto wie, czy w przyszłości takie drukarki nie zadomowią się w warsztatach? Może mechanicy będą w stanie zamiast zamawiać i czekać na dostawę, drukować części zamienne? Ta mocno futurystyczna wizja będzie jednym z tematów paneli dyskusyjnych. Teren zewnętrzny przed targami będzie areną Parku Mobilności, gdzie pojawią się eksponaty związane głównie z elektromobilnością.

2021/2022
Podczas konferencji zapowiadającej wrześniowe wydarzenie przedstawiciele Targów Frankfurt zaprezentowali też kalendarz najbliższych wydarzeń. Jeszcze w tym roku, poza Frankfurtem, odbędą się targi Automechanika w Moskwie (jubileuszowa, 25. edycja – 23-26 sierpnia), w listopadzie w Stambule i Szanghaju, a w grudniu w Dubaju.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony