Pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zainicjowało powołanie wspólnej marki handlowej – PGM. Podpisanie listu intencyjnego miało miejsce 7 października br. podczas Kongresu 590 w podrzeszowskiej Jasionce.
Przypomnijmy, spółkę PGM Automotive tworzy pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna: PZL Sędziszów S.A. (filtry), FA Krosno S.A. (sprężyny gazowe), ZAP Sznajder Batterien S.A. (akumulatory), Tip-Topol Sp. z o.o. (zawieszenia pneumatyczne) i Pelmet Sp.j. (elementy układu kierowniczego). Skład spółki będzie sukcesywnie poszerzany o kolejne podmioty z krajowym kapitałem. Przyjęto zasadę, aby pozyskiwać producentów pozostałych podzespołów i części motoryzacyjnych, żeby stworzyć jak najszerszą ofertę pod marką PGM.
Dzięki zorganizowaniu wspólnej logistyki, marketingu, sprzedaży i przy bogatej ofercie świetnych jakościowo produktów uczestnicy tego konsorcjum ułatwią sobie wchodzenie na perspektywiczne, ale trudne do zdobycia rynki (np. w Afryce). Dodatkowo, wykorzystując istniejące kanały sprzedaży poszczególnych partnerów projektu, pozostali zyskają możliwość zaistnienia ze swoimi produktami u nowych klientów.
W ramach przedsięwzięcia istotną rolę odgrywać będzie Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji (również członek Stowarzyszenia PGM), która będzie nadzorować jakość produkcji i produktów PGM. Łukasiewicz – PIMOT będzie też wspierać działalność badawczo-rozwojową uczestników projektu.
– 3 lata temu podjęliśmy próbę integracji polskich firm z sektora automotive. Chociaż były to podmioty doskonale znające profil działalności pozostałych, rzadko podejmowały ze sobą współpracę. I właśnie po to, aby zintensyfikować kooperację między rodzimymi firmami, powstała Polska Grupa Motoryzacyjna. O potencjale tkwiącym w tych działaniach najlepiej świadczy fakt, że we wrześniu br. uzyskaliśmy od Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii prestiżowy status Krajowego Klastra Kluczowego. Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie wspólnych działań biznesowych – mówi Bartosz Mielecki, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Polska Grupa Motoryzacyjna.
Komentarze (0)