Ten kolekcjonerski i odwzorowany z detalami model Porsche bierze udział w wyścigach Porsche Mobil 1 Supercup. 911 GT3 Cup jest jednym z wielkich symboli Porsche oraz gwiazdą najbardziej prestiżowej, monomarkowej serii wyścigowej, która towarzyszy wyścigom Formuły 1. Ale to nie wszystko, ponieważ model ten nawiązuje również do bliskiej współpracy Porsche z ExxonMobil, producentem środków smarnych Mobil 1.
Początki współpracy jednej z największych marek w historii motoryzacji z ExxonMobil sięgają 1996 roku. W ciągu kolejnych trzynastu lat z linii produkcyjnych zjechało ponad 700 000 samochodów Porsche, których silniki są zalane olejami Mobil 1. Inżynierowie Porsche i ExxonMobil od momentu rozpoczęcia współpracy na torach wyścigowych i prac nad Porsche Cayenne w połowie lat dziewięćdziesiątych, aż do dzisiaj wspólnie projektują nowe silniki i rozwijają nowe formulacje olejów, które muszą spełniać stale rosnące wymagania.
Prace zespołu technologicznego szczególnie koncentrują się wokół usprawnień układu napędowego. Jest to odpowiedź na bardziej restrykcyjne normy emisyjne oraz trend w kierunku tworzenia samochodów bardziej przyjaznych środowisku naturalnemu. Przykładem technologicznej współpracy Porsche i ExxonMobil jest między innymi system bezpośredniego wtrysku paliwa (DFI). Poprawa wydajności spalania w silniku odgrywa tutaj kluczową rolę w zmniejszeniu zużycia paliwa i wytworzeniu dodatkowej mocy przez silnik. W tym przypadku oleje również odgrywają ważną rolę.
W 2009 roku Porsche zadbało o motoryzacyjne nowości. We wrześniu w sprzedaży pojawiła się piękna Panamera, która jest już trzydziestym trzecim modelem Porsche fabrycznie zalanym olejem Mobil 1.
W drugiej połowie listopada z salonów wyjechała nowa 911-ka. Silnik Porsche Panamera oraz po raz pierwszy w historii silnik Porsche 911 Turbo wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa DFI Porsche. Paliwo jest dostarczane bezpośrednio do komory spalania z milisekundową precyzją przy użyciu elektromagnetycznego wtrysku. W rezultacie samochód zużywa do 16 proc. mniej paliwa, zachowując pod maską swoją niewiarygodną moc oraz emituje nawet o 18 proc. mniej CO2. Dzięki temu nowe modele spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5.
Ważnym elementem wieloletniego zaufania Porsche do Mobil 1 są bardzo dobre właściwości myjące oraz zrównoważony system dodatków środków smarnych ExxonMobil. Porsche w swoich testach potwierdził wysoką skuteczność absorbowania i powstrzymywania zanieczyszczeń oraz zmniejszania ilości osadów przez Mobil 1. To przynosi kierowcom konkretne korzyści. Jazda jest bardziej ekonomiczna, a silnik dzięki doskonałej charakterystyce przepływu oleju jest lepiej chroniony przed zużyciem. W porównaniu do olejów konwencjonalnych, silny system przeciwutleniający daje dużą odporność oleju na ścinanie. Olej przez szybszą cyrkulację pomaga silnikowi o wiele szybciej osiągnąć maksymalną wydajność. Obecność na torach wyścigowych ma dla Porsche i ExxonMobil zasadniczą rolę w rozwijaniu i testowaniu nowych technologii. Wyścigi samochodowe, takie jak 24H Le Mans, Porsche Mobil 1 Supercup czy Carrera Cup, to bezcenne źródło informacji dla inżynierów ExxonMobil, którzy decydują o kierunku ewolucji olejów Mobil 1. Rywalizujące na torze wyścigowym samochody Porsche używają tych samych specyfikacji smarnych co samochody Porsche, które mijamy na naszych ulicach. Oleje Mobil 1 pozwalają uzyskać optymalne osiągi w każdych warunkach eksploatacyjnych, również w jeździe sportowej. I rzeczywiście jest to bardzo ważne dla Porsche, patrząc na już kilkunastoletnią współpracę marki z ExxonMobil.
Komentarze (0)