
Sieć O.K. Serwis ELF stawia na elastyczność i indywidualne podejście do partnerów. Dzięki temu warsztaty zachowują autonomię, korzystając z szerokiego wsparcia w obszarach marketingu, szkoleń i nowoczesnych narzędzi biznesowych. O szczegółach współpracy i korzyściach płynących z dołączenia do sieci rozmawiamy z Jackiem Adamusem, koordynatorem rozwoju sieci O.K. Serwis.
Co wyróżnia koncepcję O.K. Serwis ELF na tle innych sieci warsztatowych dostępnych na rynku?
Przede wszystkim indywidualne podejście do partnerów. Naszą siłą jest elastyczność działania, umożliwiająca warsztatom zachowanie autonomii przy jednoczesnym korzystaniu z zalet rozpoznawalnej marki. Naszym priorytetem jest wspieranie warsztatów w ich codziennych działaniach i zapewnianie im narzędzi pozwalających na efektywne konkurowanie na rynku.
Jakie kluczowe korzyści zyskują warsztaty po dołączeniu do sieci O.K. Serwis ELF?
Lista korzyści jest bardzo obszerna, a biorąc pod uwagę elastyczny program bonusowy, można powiedzieć, że niemal nieograniczona. Niemniej są pewne wartości, które nasi partnerzy cenią najbardziej.
Na pierwszym miejscu należy wyróżnić realne i skuteczne narzędzia umożliwiające pozyskiwanie nowych oraz zwiększanie lojalności obecnych klientów warsztatu, takie jak pozycjonowanie w najważniejszych serwisach mapowych (m.in. Google Maps) czy ogólnopolskie promocje dla kierowców – organizowane tak, aby przynosiły warsztatom korzyści przy minimalnym zaangażowaniu zasobów. Coraz większe grono warsztatów zaczyna też doceniać bezpłatny dostęp do programu Mój Warsztat oraz usługę Online Booking, w której proces umawiania wizyty w serwisie jest obsługiwany przez naszego doradcę.
W obszarze wizerunkowym nasi partnerzy wysoko oceniają atrakcyjną wizualizację warsztatu dopasowaną indywidualnie do budynku oraz coroczne bogate pakiety wsparcia, zawierające najpotrzebniejsze materiały wizerunkowe oraz wysokiej jakości odzież polskiej produkcji.
Ogromną wartością jest także możliwość podnoszenia kompetencji. W tym obszarze nasza oferta obejmuje dostęp do danych technicznych i serwisowych InterDATA, bezpłatne szkolenia techniczne i biznesowe, a także wsparcie specjalistów infolinii technicznej.
W jaki sposób członkowie sieci zachowują niezależność i autonomię, mimo że działają pod wspólną marką?
Jednym z kluczowych założeń O.K. Serwis ELF jest poszanowanie niezależności warsztatów. Partnerzy zachowują swobodę w podejmowaniu decyzji biznesowych, takich jak wybór dostawców czy cennik usług. Wspólna marka służy jako wsparcie, a nie ograniczenie, co pozwala warsztatom elastycznie reagować na potrzeby lokalnego rynku.
Jakiego rodzaju wsparcie oferują biuro sieci i regionalni opiekunowie warsztatów w codziennej działalności serwisowej?
Celem naszego zespołu jest planowanie działań centralnych i lokalnych w taki sposób, aby odpowiadały na bieżące potrzeby warsztatów. Na podstawie rozmów i spotkań z serwisami podejmujemy decyzje o kierunkach rozwoju sieci. Regionalni opiekunowie służą pomocą w zakresie promowania usług warsztatu, dobierając optymalne narzędzia marketingowe. Pełnią też rolę doradców, pomagają kompleksowo wdrażać nowe usługi oraz dzielą się wiedzą z rynku.
Dlaczego tak istotne jest zachowanie wysokich standardów obsługi klienta? W jaki sposób sieć pomaga warsztatom te standardy podnosić?
Zadowolony kierowca nie tylko wróci do warsztatu, ale także poleci jego usługi innym. Pozyskanie klienta okazuje się znacznie łatwiejsze niż jego zatrzymanie. Z tego powodu tak dużą wagę przywiązujemy do edukowania naszych partnerów w zakresie pracy z klientem oraz motywowania warsztatów do podnoszenia standardów. Podczas szkoleń w niewielkich grupach pokazujemy w przystępny sposób, jak budować pozytywne relacje z klientem i jak zrozumieć jego potrzeby.
Jakie są główne zobowiązania warsztatu decydującego się na dołączenie do O.K. Serwis ELF?
Do każdego warsztatu podchodzimy indywidualnie i współpracujemy na zasadach partnerskich. Jednak mając na uwadze deklarację jakości usług i wysokich standardów składaną konsumentom, warsztaty dołączające do sieci są zobowiązane spełniać podstawowe warunki wynikające z umowy sieciowej, m.in. w zakresie wyposażenia i standardu obiektu, zasad identyfikacji wizualnej, obsługi klienta i zakresu współpracy handlowej z Inter-Team.
Jakie plany rozwoju ma sieć O.K. Serwis ELF? W jaki sposób będą one wspierać warsztaty w dostosowywaniu do zmieniających się trendów na rynku motoryzacyjnym?
W najbliższych latach warsztaty będą musiały zmierzyć się z kilkoma istotnymi wyzwaniami. Będą to m.in. dalszy rozwój elektromobilności, rosnące koszty pracy i brak wykwalifikowanych mechaników, a także konieczność adaptacji do nowych regulacji prawnych oraz standardów ekologicznych. W obliczu tych wyzwań sieć O.K. Serwis ELF będzie kontynuować działania wspierające partnerów poprzez kompleksowe rozwiązania w zakresie gospodarki odpadami, szkolenia podnoszące kompetencje miękkie, szkolenia techniczne i budowanie pozytywnego wizerunku warsztatu.
Dziękujemy za rozmowę.
Komentarze (0)