Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Wymagania Sieci Common Rail
– w pytaniach i odpowiedziach

Dlaczego techniczne standardy wymagane do pracy z układami i elementami Common Rail Delphi są tak rygorystyczne?
Nowe technologie układów Common Rail Delphi to najwyższy poziom złożoności elektroniki i hydromechaniki. Tak wysokie wymagania związane są z dzisiejszymi standardami emisji, coraz mniejszymi tolerancjami przy wysokociśnieniowych przepływach przez układ, z ciśnieniami osiągającymi nawet 2000 barów. Pomyłka podczas pracy przy tak wysokich ciśnieniach może okazać się bardzo niebezpieczna, zwłaszcza dla nieprzeszkolonego technika. W wielu przypadkach naprawa uszkodzonego elementu układu Common Rail może stać się bardzo kosztowna. Jeśli za pierwszym razem układ nie zostanie prawidłowo naprawiony, może to doprowadzić do rozszerzenia zakresu usterki, a w rezultacie znacznie powiększyć rachunek. Wymagania kierowców są wysokie i dlatego standard systemu Delphi OE na niezależnym rynku wtórnym musi zostać utrzymany.

Znam warsztaty, które nie postępują zgodnie z procesami technicznymi, a cały czas osiągają sukcesy w tej dziedzinie? Dlaczego takie procesy są stosowane?
Sukcesy osiągane przez takie serwisy mogą okazać się krótkoterminowe, a ich metody nie są przyszłościowe. Serwis, który nie korzysta z autoryzowanych rozwiązań Delphi ma większe ryzyko porażki. Bardzo ważnym jest też fakt wskazania, że takie praktyki nie spełniają specyfikacji OE wówczas, gdy jakość napraw nie może być gwarantowana. Idąc w tym kierunku, przy coraz większej liczbie pojazdów produkowanym co roku z nowymi technologiami wtrysku paliwa, testy i naprawy Common Rail to w przyszłości wysokie możliwości biznesowe. Stawianie obecnie na procesy testów i napraw zapewni twojej firmie w przyszłości sukces. Inwestycja w nawet najbardziej podstawowe urządzenie testowe Common Rail to krok w kierunku przyspieszonego zwrotu inwestycji.

Jakie wyposażenie potrzebuję, aby zostać Centrum Diagnostycznym Common Rail (DC)?
Każdy członek autoryzowanej sieci diesla Delphi będzie działał jako Centrum Diagnostyczne Common Rail (DC), tak długo jak możliwości techniczne i własny sprzęt będą spełniały najwyższe standardy usług.

Oto niezbędne wyposażenie do prowadzenia testów i napraw układów Common Rail:
- Urządzenie diagnostyczne Diamand YDT460 wraz z oprogramowaniem (roczna licencja).
- Czyste pomieszczenie dla pojazdu z CR – clean room.
- Narzędzia związane z demontażem i montażem.
- Przeszkolony technik przez Dział Techniczny J.R. Motor Services G.B.
- YDT278 Zestaw do sprawdzania przelewów wtryskiwaczy CR.
- YDT410 Zestaw diagnostyczny do pomp CR.
- Myjka ultradźwiękowa.

W celu uzyskania więcej informacji na temat powyższych elementów i możliwości rozwoju Państwa serwisu jako potencjalnego autoryzowanego Centrum Diagnostycznego (DC), prosimy o kontakt z Generalnym Dystrybutorem Delphi Diesel w Polsce, firmą J. R. Motor Services G.B.

Dlaczego do napraw i diagnozowania pojazdów z systemem Common Rail muszę zakupić autoryzowane narzędzia diagnostyczne firmy Delphi?
Dla firmy zajmującej się inżynierią i produkcją układów Common Rail do pierwszego montażu ważne jest, aby układy te były testowane, naprawiane i magazynowane zgodnie z wymaganiami pierwszego montażu przy wykorzystaniu właściwych narzędzi i wyposażenia. Wykorzystanie autoryzowanych narzędzi gwarantuje naprawę za pierwszym razem, eliminując niepotrzebne próby i błędy. Wykorzystując autoryzowane diagnostyczne narzędzia i wyposażenie Delphi, mamy gwarancję otrzymywania informacji diagnostycznych, nawet pojazdów zjeżdżających właśnie z taśmy produkcyjnej. Pozwoli to Państwa biznesowi wysunąć się daleko do przodu, kiedy pojawią się okazje do naprawy pojazdów. Dodatkowo, otrzymacie Państwo wsparcie działu technicznego JR Motor Services, przedstawiciela Delphi w Polsce, w zakresie wszystkich problemów technicznych lub związanych z aktualizacją oprogramowania.

Czy potrzebuję przystąpić do autoryzowanych szkoleń produktowych Delphi?
Tak. W celu uzyskania autoryzacji na naprawy i testy Common Rail należy spełnić wszystkie wymagania Delphi obligujące także do brania udziału w kursach obejmujących naprawy i diagnostykę odpowiednią dla specyfiki serwisu. Ponadto, co roku wymagane jest uaktualnienie i odświeżenie szkoleń. Do programu nauczania cały czas dodawane są nowe kursy. Od niedawna korzystamy ze współpracy z profesjonalnym stowarzyszeniem Society of Operations Engineers (SOE) oraz Institute of Road Transport Engineers (IRTE). Certyfikaty szkoleń Delphi pomogą w realiach twojego biznesu, ale nie zapewnią bezpieczeństwa twoich techników.

Dlaczego do napraw CR i pompo-wtryskiwaczy (EUI) powinienem mieć czyste pomieszczenie (clean room) lub specjalną kabinę o wysokim standardzie czystości (clean cabinet) spełniającą normę ISO8?
Dbanie o czystość jest kluczowym elementem pracy przy wtryskiwaczach Common Rail i pompowtryskiwaczach (EUI), które wymagają montażu w środowisku pozbawionym zanieczyszczeń. Przy niskich tolerancjach wykonania elementów obu systemów, Delphi wymaga od swoich autoryzowanych serwisów posiadania na własność czystej kabiny lub czystego, filtrowanego pomieszczenia do pracy przy tych elementach. To nie tylko zabezpieczenie dla napraw zgodnie z wymaganiami Delphi, ale także zapewnienie ich długowieczności oraz brak zanieczyszczeń w urządzeniach testujących i układzie paliwowym pojazdu.

Więcej:
Dariusz Jachymek
tel. 697 99 33 53
e-mail: dariusz.jachymek@jrmotors.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony