Okres wiosenny to dobra okazja do przeglądu samochodu. Warto zajrzeć również pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego – może się okazać, że część elementów wymaga wymiany, szczególnie po długiej zimie. Może to ustrzec przed niespodziewana awarią podczas weekendowego lub urlopowego wyjazdu.
Mimo mocno wyeksploatowanych części i wyraźnych śladów korozji, na wymianę układu wydechowego użytkownicy samochodów decydują się niechętnie. Zdarza się, że właściciele zlecają naprawy w maksymalnie oszczędnym zakresie lub wymagają tylko doraźnego ich uszczelnienia. Niestety, taki zabieg wystarcza zwykle na krótko, a może być też niebezpieczny dla zdrowia. Nieszczelny układ jest bowiem źródłem nie tylko hałasu, ale także wydostawania się trujących spalin w nieodpowiednim miejscu. Należy także pamiętać, że w nowoczesnych samochodach dane do sterowania pracą silnika są pobierane również z układu wydechowego i zależą od jego prawidłowej pracy.
Decydując się na wymianę układu wydechowego musimy pamiętać, że układ wydechowy pracuje w iście ekstremalnych warunkach. Działają na niego szkodliwe czynniki zewnętrzne, jak nagłe zmiany temperatur (szok termiczny), np. podczas jazdy w deszczu. Zimą dochodzi mróz, śnieg, no i sól. Od wewnątrz tłumiki narażone są na szkodliwe działanie kwaśnego kondensatu trawiącego tłumik od środka. Dlatego ważne jest, aby wybierać odpowiednie części, które wytrzymają trudy użytkowania w długim okresie czasu. Należy również wziąć pod uwagę właściwości montażowe poszczególnych części. Bez względu na to, kto będzie montował nowe części, nie powinien mieć problemów z prawidłowym i szybkim ich montażem.
ASMET produkuje wysokiej jakości elementy układu wydechowego z najlepszych materiałów. W ramach utrzymania wysokich standardów produkcji firma wdrożyła system zarządzania jakością ISO/TS 16949. Udziela również 30-miesięcznej gwarancji, jako jedyny producent na rynku.
ASMET posiada własne laboratorium akustyczne, dzięki czemu może tworzyć własne konstrukcje tłumików. Szczególnie do pojazdów, w których zastosowano tłumiki z elementów wytłaczanych (tzw. skorupowych), nie zawsze opłaca się produkować na rynek wtórny wyrób identyczny. Po pierwsze – technologia wytwarzania wytłoczek jest kosztowna, zwłaszcza przy krótkich seriach, a po drugie – właściciel starszego samochodu zwykle szuka tańszego zamiennika. Dlatego firma ASMET oferuje rozwiązanie alternatywne – zamiast tłumików tłoczonych, tradycyjne zawijane o kształtach umożliwiających ich łatwy montaż i konstrukcji wewnętrznej porównywalnej lub nawet lepszej od tłumika oryginalnego.
Na rynku wtórnym układów wydechowych trudno jest sprostać wymaganiom klientów. W starszych pojazdach często dochodzi do sytuacji, gdzie wyrób zamienny musi współpracować poprawnie z innymi elementami pochodzącymi od różnych producentów i wymienianymi wcześniej w rozmaitych okresach. Jest to dużym wyzwaniem, ale warto podejmować wysiłek, aby zyskać satysfakcję i wiarygodność na rynku motoryzacyjnym.
Komentarze (0)