Części i regeneracja

ponad rok temu  13.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wymiana elementów układu wydechowego

Okres wiosenny to dobra okazja do przeglądu samochodu. Warto zajrzeć również pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego – może się okazać, że część elementów wymaga wymiany, szczególnie po długiej zimie. Może to ustrzec przed niespodziewana awarią podczas weekendowego lub urlopowego wyjazdu.

Mimo mocno wyeksploatowanych części i wyraźnych śladów korozji, na wymianę układu wydechowego użytkownicy samochodów decydują się niechętnie. Zdarza się, że właściciele zlecają naprawy w maksymalnie oszczędnym zakresie lub wymagają tylko doraźnego ich uszczelnienia. Niestety, taki zabieg wystarcza zwykle na krótko, a może być też niebezpieczny dla zdrowia. Nieszczelny układ jest bowiem źródłem nie tylko hałasu, ale także wydostawania się trujących spalin w nieodpowiednim miejscu. Należy także pamiętać, że w nowoczesnych samochodach dane do sterowania pracą silnika są pobierane również z układu wydechowego i zależą od jego prawidłowej pracy.

Decydując się na wymianę układu wydechowego musimy pamiętać, że układ wydechowy pracuje w iście ekstremalnych warunkach. Działają na niego szkodliwe czynniki zewnętrzne, jak nagłe zmiany temperatur (szok termiczny), np. podczas jazdy w deszczu. Zimą dochodzi mróz, śnieg, no i sól. Od wewnątrz tłumiki narażone są na szkodliwe działanie kwaśnego kondensatu trawiącego tłumik od środka. Dlatego ważne jest, aby wybierać odpowiednie części, które wytrzymają trudy użytkowania w długim okresie czasu. Należy również wziąć pod uwagę właściwości montażowe poszczególnych części. Bez względu na to, kto będzie montował nowe części, nie powinien mieć problemów z prawidłowym i szybkim ich montażem.

ASMET produkuje wysokiej jakości elementy układu wydechowego z najlepszych materiałów. W ramach utrzymania wysokich standardów produkcji firma wdrożyła system zarządzania jakością ISO/TS 16949. Udziela również 30-miesięcznej gwarancji, jako jedyny producent na rynku.

ASMET posiada własne laboratorium akustyczne, dzięki czemu może tworzyć własne konstrukcje tłumików. Szczególnie do pojazdów, w których zastosowano tłumiki z elementów wytłaczanych (tzw. skorupowych), nie zawsze opłaca się produkować na rynek wtórny wyrób identyczny. Po pierwsze – technologia wytwarzania wytłoczek jest kosztowna, zwłaszcza przy krótkich seriach, a po drugie – właściciel starszego samochodu zwykle szuka tańszego zamiennika. Dlatego firma ASMET oferuje rozwiązanie alternatywne – zamiast tłumików tłoczonych, tradycyjne zawijane o kształtach umożliwiających ich łatwy montaż i konstrukcji wewnętrznej porównywalnej lub nawet lepszej od tłumika oryginalnego.

Na rynku wtórnym układów wydechowych trudno jest sprostać wymaganiom klientów. W starszych pojazdach często dochodzi do sytuacji, gdzie wyrób zamienny musi współpracować poprawnie z innymi elementami pochodzącymi od różnych producentów i wymienianymi wcześniej w rozmaitych okresach. Jest to dużym wyzwaniem, ale warto podejmować wysiłek, aby zyskać satysfakcję i wiarygodność na rynku motoryzacyjnym.

GALERIA ZDJĘĆ

Wymiana elementów układu wydechowego
Wymiana elementów układu wydechowego
Wymiana elementów układu wydechowego
Wymiana elementów układu wydechowego
Wymiana elementów układu wydechowego
Wymiana elementów układu wydechowego

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony