Łożyska 713 6677 90 nie sprawdzimy czytnikiem
Samochody wyposażone w układ bezpieczeństwa czynnego ABS/ESP są dzisiaj standardem. Podstawowym sygnałem jest prędkość danego koła mierzona przez czujnik z impulsatora znajdującego się najczęściej w uszczelniaczu łożyska. W nowoczesnych samochodach impulsator jest pierścieniem składającym się z określonej liczby par biegunów N i S.
Weryfikacja
W samochodach z załączonej listy możemy mieć problem, aby sprawdzić odpowiednią stronę, z której znajduje się enkoder, gdyż:
- oba uszczelniacze wyglądają tak samo,
- oba enkodery są pasywne (niemagnetyczne),
- tylko jedna strona jest właściwa.
To, że czytnik nie wskazuje działania pola magnetycznego, jest w tym rozwiązaniu poprawne. Enkodery nie są magnetyczne, więc na czytniku nie będą widoczne charakterystyczne linie pola. Dodatkowe informacje można znaleźć w Service Info FAG 0036.
Montaż
Na stronie www.repxpert.pl znajdziemy instrukcję montażu, która jednoznacznie wskaże, którą stroną należy wprasować łożysko. Pierścień zewnętrzny łożyska ma szeroką fazę – jest to jedyna właściwa strona, którą należy wprasować łożysko w zwrotnicę za pomocą specjalnego narzędzia. Zakładając pierścień osadczy, należy pamiętać, aby znajdował się zawsze zamkiem pionowo w dół.
Więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: www.repxpert.pl
Komentarze (0)