Części i regeneracja

ponad rok temu  14.10.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Wymiana łożyska przedniego w BMW 3, 5, X3 i X5

Łożyska 713 6677 90 nie sprawdzimy czytnikiem

Samochody wyposażone w układ bezpieczeństwa czynnego ABS/ESP są dzisiaj standardem. Podstawowym sygnałem jest prędkość danego koła mierzona przez czujnik z impulsatora znajdującego się najczęściej w uszczelniaczu łożyska. W nowoczesnych samochodach impulsator jest pierścieniem składającym się z określonej liczby par biegunów N i S.

Weryfikacja
W samochodach z załączonej listy możemy mieć problem, aby sprawdzić odpowiednią stronę, z której znajduje się enkoder, gdyż:

  • oba uszczelniacze wyglądają tak samo,
  • oba enkodery są pasywne (niemagnetyczne),
  • tylko jedna strona jest właściwa.

To, że czytnik nie wskazuje działania pola magnetycznego, jest w tym rozwiązaniu poprawne. Enkodery nie są magnetyczne, więc na czytniku nie będą widoczne charakterystyczne linie pola. Dodatkowe informacje można znaleźć w Service Info FAG 0036.

Montaż
Na stronie www.repxpert.pl znajdziemy instrukcję montażu, która jednoznacznie wskaże, którą stroną należy wprasować łożysko. Pierścień zewnętrzny łożyska ma szeroką fazę – jest to jedyna właściwa strona, którą należy wprasować łożysko w zwrotnicę za pomocą specjalnego narzędzia. Zakładając pierścień osadczy, należy pamiętać, aby znajdował się zawsze zamkiem pionowo w dół.

Więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: www.repxpert.pl

GALERIA ZDJĘĆ

Szczegółowa informacja o enkoderach pasywnych w łożyskach FAG
Lista samochodów opisanych w artykule
Właściwa strona montażu
Pierścień osadczy skierowany zawsze pionowo w dół

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony