Patenty w warsztacie

ponad rok temu  13.03.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Wymiana paska rozrządu – ContiTech pokazuje, jak uniknąć błędów [TEMAT MIESIĄCA]

Wspólnie z firmą ContiTech przedstawiamy szczegółową instrukcję wymiany paska rozrządu na przykładzie Volkswagena Golfa 1.6 l 16 V.

Silnik 1.6 l 16 V montowany był w samochodach grupy Volkswagen AG na skalę masową. Skomplikowany mechanizm napędu rozrządu tej jednostki stwarza podczas wymiany ryzyko popełnienia poważnych błędów. Pewność poprawnej wymiany daje przestrzeganie opracowanej przez ekspertów ContiTech Power Transmission Group instrukcji.
Producent zaleca sprawdzenie i – jeśli to konieczne – wymianę paska rozrządu co 90.000 km, a następnie co 30.000 km. Procedura wymiany trwa 2,5 godziny.

Wskazówka – jeśli pasek rozrządu jest wymieniany, napinacz, rolka prowadząca i pompa wody również powinny zostać wymienione.

Prawidłowy montaż wymaga zastosowania następujących narzędzi specjalnych:
- blokada wałka rozrządu (z wyjątkiem ARC/ARR/AVY) – VW nr T10016,
- blokada wałka rozrządu (ARC/ARR/AVY) – VW nr T10074,
- uchwyt koła pasowego wału korbowego (z wyjątkiem ARC/ATN/AUS/AVY/AZD/BCB) – VW nr T3415,
- uchwyt koła pasowego wału korbowego (ARC/ATN/AUS/AVY/AZD/BCB) – VW nr T10028.
[gallery] [img]14498

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony