Części i regeneracja

2 dni temu  24.09.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Wymiana rozrządu zawsze z kontrolą łańcucha. Na przykładzie VAG 1,8 20V AWT

Procedurę wymiany rozrządu w silniku VAG 1,8 20V AWT omawia Andrzej Kowalski, trener techniczny NTN-SNR

W nowoczesnych silnikach spalinowych samochodów osobowych najczęściej stosowanymi układami synchronizacji wału korbowego z wałkiem bądź wałkami rozrządu oraz innych urządzeń (np. pompa CR, aparat zapłonowy itp.) są układy pasowe i łańcuchowe. Niestety, często zdarza się, że podczas okresowej obsługi rozrządu uwaga mechanika skupia się tylko na układzie pasowym. Idealnym przykładem tego typu zjawiska jest rozwiązanie zastosowane w dwudziestozaworowych silnikach grupy VAG. Silniki te o pojemności skokowej 1,8 i 2,0 l są stosowane w wielu różnych modelach aut tego producenta. 

Układ pasowy odpowiada za synchronizację wału korbowego z jednym wałkiem rozrządu, zaś za synchronizację wałków rozrządu odpowiada układ łańcuchowy, znajdujący się w tylnej części głowicy silnika. Ukryty pod pokrywą zaworów układ łańcuchowy jest najczęściej pomijany przy okresowej wymianie rozrządu. Warto pamiętać, iż ma on...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Wymiana rozrządu zawsze z kontrolą łańcucha. Na przykładzie VAG 1,8 20V AWT
Demontaż układu rozrządu zaczynamy od cofnięcia trzpienia napinacza hydraulicznego. Należy zablokować trzpień wewnątrz korpusu
Demontaż układu rozrządu zaczynamy od cofnięcia trzpienia napinacza hydraulicznego. Należy zablokować trzpień wewnątrz korpusu
Cofanie napinacza hydraulicznego w określonych sytuacjach jest dopuszczalne, ale zawsze robimy to z dużą ostrożnością i powoli. Przepływ oleju z komory wysokiego ciśnienia do komory niskiego ciśnienia jest ograniczony przez średnicę otworu. Przy szybkim ruchu uszczelnienie zostanie uszkodzone
Kontrola układu łańcuchowego jest obowiązkowym elementem prac serwisowych przy rozrządzie w silnikach VAG 1,8 20V AWT

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony