Części i regeneracja

ponad rok temu  08.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wymiana wahaczy mocowanych za pomocą tulei poziomych

Czy umiesz poprawnie zamocować tuleje poziome? Taką mamy nadzieję, jednak na wszelki wypadek przedstawiamy kilka praktycznych porad – zastosuj się do nich, aby bezpiecznie i skutecznie zamontować część oraz uniknąć przedwczesnej awarii wynikającej z błędnego mocowania.

Wskazówki dotyczące montażu
- Gdy tylko jest to możliwe, dokonuj naprawy na czterokolumnowym podnośniku. Skorzystaj z belek poprzecznych, aby podtrzymywały pojazd, a także załóż kliny pod koła, by unieruchomić pojazd.
- Zawsze korzystaj z nowych śrub i nakrętek montażowych tam, gdzie są przewidziane. Upewnij się też, że wszelkie montażowe mechanizmy blokujące, takie jak nakrętki „Nyloc”, zostaną wymienione.
- Zawsze sprawdzaj instrukcję montażu i dokręcaj wszystkie połączenia śrubowe zgodnie z momentem zalecanym przez producenta.
- Gdy wahacz mocowany jest za pomocą tulei poziomych, dokręcenie śrub tulei należy przeprowadzić, gdy pojazd znajduje się na naturalnej wysokości jazdy, tj. gdy pojazd stoi na kołach, a zawieszenie jest pod obciążeniem.
- Nigdy nie dokręcaj śrub, gdy pojazd jest uniesiony. Doprowadzi to do nadmiernego „nakręcenia” tulei, gdy pojazd zostanie ponownie ustawiony na normalnej wysokości jazdy, a na zawieszenie zadziała obciążenie; w konsekwencji dojdzie do przedwczesnej awarii tulei.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości sprawdź dane zawarte w instrukcji warsztatowej producenta, zanim podejmiesz jakiekolwiek działania.


Co się stanie po niewłaściwym zamocowaniu tulei?
- Tuleja będzie podlegała nadmiernemu naprężeniu, co doprowadzi do pęknięć i rozdarć elementu gumowego.
- Tuleja traci swoją wytrzymałość i stabilne umocowanie, prowadząc do uszkodzenia układu.
- W trakcie pracy układu słychać wyraźne stukanie oraz wyczuwa się trudności w prowadzeniu pojazdu.

Awaria tulei spowodowana nieprawidłowym montażem
Niepoprawne dokręcenie mocowań doprowadziło do nadmiernego obciążenia tulei, tworząc rozdarcia w elemencie gumowym i wywołując awarię tulei.

Tuleja metalowo-gumowa (RTM)
- Pomiędzy tuleją wewnętrzną i zewnętrzną znajduje się guma.
- Tuleje RTM nie działają jak zwykłe łożyska. Pomiędzy powierzchniami nie zachodzi żadne tarcie.
- W trakcie ruchu pojazdu tuleja zewnętrzna obraca się względem tulei wewnętrznej, a gumowy element tłumi drgania i ogranicza ruch tulei, napinając się.

Źródło: Delphi

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony