Spółka Hankook Tire ogłosiła swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2014 roku, w którym jej globalna skonsolidowana sprzedaż wyniosła 1,72 biliona KRW, natomiast zysk operacyjny uplasował się na poziomie 276 miliardów KRW. Pomimo powolnego ożywienia gospodarczego spółka wzmocniła wartość marki w klasie premium, osiągając wzrost sprzedaży na poziomie 3,3% oraz zysku operacyjnego na poziomie 9% w stosunku do poprzedniego kwartału.
W minionych trzech kwartałach 2014 roku łączna sprzedaż opon Ultra High Performance (UHP) marki Hankook stanowiła około 31% przychodów ze sprzedaży brutto spółki. Wynik ten jest wyższy w porównaniu do sprzedaży opon UHP w analogicznym okresie 2013 roku, kiedy to stanowiła ona łącznie 28,4% przychodów.
Spółka przyspieszyła również rozwój swojej działalności na rynkach rozwiniętych, na których w stosunku do drugiego kwartału osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 15,4% w Europie i 10,3% w Ameryce Północnej. Firma tłumaczy ten skok wysoką jakością opon, jak również wzmocnieniem kanałów dystrybucji w Ameryce Północnej. Znaczny wpływ miało również stopniowe rozszerzenie oferty firmy w zakresie oryginalnego wyposażenia. Niedawno spółka wydała kilka komunikatów dotyczących dostaw OE, w tym umowy na dostawę opon typu Run Flat dla niemieckich producentów.
Komentarze (0)