61 proc. kierowców uważa wyszukiwarki warsztatów samochodowych za wiarygodne źródło informacji. A tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego w styczniu br. przez Kantar dla platformy Motointegrator.
Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego w styczniu br. przez Kantar dla platformy Motointegrator.com, już co czwarty kierowca przynajmniej raz w życiu korzystał z wyszukiwarki warsztatów samochodowych (28 proc.), a ponad połowa (61 proc.) z nas uważa je za wiarygodne źródło informacji na ich temat. Widać jednak, że nadal większą wagę ma dla nas bezpośrednie polecenie zaufanej osoby. Aż 95 proc. badanych odpowiedziało, że z miejsca uwierzyłoby informacjom na temat danego serwisu przekazywanym przez rodzinę czy przyjaciół.
Dla respondentów badania najważniejszymi cechami wyszukiwarek warsztatów - zachęcającymi do skorzystania z ich pomocy – były m.in. możliwość zapoznania się z rzetelnymi opiniami innych użytkowników (44 proc.), łatwość i szybkość znalezienia serwisu (42 proc.) i opcja łatwego umówienia wizyty (29 proc.).
W badaniu przeprowadzonym przez Kantar na zlecenie platformy Motointegrator.com, już co czwarty respondent przyznał, że zdarzyło mu się korzystać z wyszukiwarek warsztatów samochodowych (28 proc.). Ponadto aż 61 proc. kierowców uważa je za wiarygodne źródło informacji, chociaż nadal przegrywają one w starciu z bezpośrednimi poleceniami zaufanej osoby. 95 proc. uczestników badania stwierdziło, że to właśnie opinia członka rodziny czy przyjaciela o danym serwisie samochodowym byłaby dla nich bardziej przekonująca. Z kolei 81 proc. zaufałoby poleceniu znajomego mechanika.
Zapytani o to, jakie cechy wyszukiwarek warsztatów samochodowych są dla nich najistotniejsze, a co za tym idzie mogłyby zachęcić do skorzystania z nich, ankietowani w pierwszej kolejności wskazywali właśnie na możliwość zapoznania się z rzetelnymi opiniami innych użytkowników (44 proc.). Znaczenie miała również łatwość i szybkość znalezienia serwisu bez konieczności przeglądania licznych stron poszczególnych firm w Internecie (42 proc.) oraz opcja umówienia wizyty bezpośrednio przez platformę (29 proc.). Badani zwracali również uwagę na aktualność bazy warsztatów i informacji o nich w wyszukiwarce - o czym często zapominają właściciele serwisów w przypadku ich stron internetowych – oraz na duży wybór i możliwość odfiltrowania rzeczy, które ich nie interesują (w obu przypadkach 31 proc.). Co szósty ankietowany odpowiedział, że istotna wydaje mu się opcja podejrzenia aktualnego grafiku dostępności mechaników oraz szeroka baza warsztatów (kolejno 17 i 16 proc.).
Fot. Motointegrator
Komentarze (0)