Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  22.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Wzorowa implementacja nowej technologii

W kilka miesięcy po wdrożeniu produktów Sikkens Autowave MM 2.0 w Polsce odbyło się spotkanie z p. Tomaszem Wachowiakiem, Dyrektorem Zarządzającym Działem Serwisu Grupy Bemo Motors, aby zebrać informacje zwrotne na temat nowej technologii. Tematem rozmowy była nie tylko strona technologiczna, ale także inne aspekty, które pojawiły się podczas tego procesu. Rozmowę przeprowadziła Anna Adamska, AkzoNobel.

- Anna Adamska, AkzoNobel: Hasłem przewodnim kampanii AW 2.0 jest prędkość i profesjonalizm, co swoim wizerunkiem i doświadczeniem potwierdzają pracownicy lakierni F1 The Painters. Naszym celem było kompleksowe przejęcie procesu wymiany produktów Sikkens AW MM na AW MM 2.0 bez ingerencji Państwa pracowników. Proces implementacji AW 2.0 w Grupie Bemo Motors zakończył się w czerwcu. Jak Państwo oceniają proces wymiany?
Tomasz Wachowiak, Bemo Motors Sp. z o.o.: Trudno jest mówić o szczegółach, przyglądając się z boku, jednak nie da się ukryć profesjonalnego podejścia i przygotowania ze strony pracowników AkzoNobel. Oprócz świetnej znajomości samego produktu byli oni wyposażeni w szereg narzędzi wspierających akcję implementacji. Sam proces miał formę uporządkowaną, przebiegał sprawnie, pozwalając na przekazanie wiedzy wszystkim zainteresowanym pracownikom. Patrząc z mojej perspektywy, był to jeden z najlepszych procesów wprowadzenia nowej technologii w ostatnim czasie. Zdaję sobie sprawę, iż każda zmiana niesie za sobą pewne obawy i niepewności, które jednak szybko zostały „rozmyte”.

- Wspomniał Pan o narzędziach towarzyszących procesowi wdrożenia produktów Sikkens AW 2.0. Czy możemy szerzej o tym porozmawiać?
Powszechnie wiemy, że największym wyzwaniem przy tego typu zmianach jest dopasowanie kolorystyczne. Nie chodzi o to, aby kolor był dopasowany do dokumentacji kolorystycznej, ale aby „celował” w samochód, który jest aktualnie naprawiany. W trakcie implementacji pracownicy AkzoNobel posiadali natryśnięte wzorce kolorów, które były wynikiem wcześniejszego pomiaru własnych kolorów używanych przez serwisy lakiernicze. Dzięki wykorzystaniu tak profesjonalnie przygotowanej dokumentacji kolorystycznej dopasowanie koloru do konkretnego samochodu nie stanowiło żadnego problemu. Oczywiście, zawsze są wyjątki i w takiej sytuacji wykorzystywaliśmy Spektrofotometr Automatchic 3, który natychmiast dostarczał nam poprawnego rozwiązania.

- A co w przypadku formuł kolorystycznych tworzonych konkretnie w Państwa grupie?
W pakiecie rozwiązań AkzoNobel także znalazło na to sposób. Wystarczył jeden telefon do Color Helpdesk, który po podaniu naszej formuły kolorystycznej zapewniał podczas rozmowy odpowiednią recepturę kolorystyczną w nowej technologii Sikkens AW 2.0.

- Rozumiem, że kolory w nowym systemie są dokładniej dopasowane w porównaniu z poprzednim systemem?
Tak, bez wątpliwości mogę przyznać, iż jesteście liderem na rynku (uśmiech).

- Omówiliśmy proces wdrożenia AW 2.0 do Grupy Bemo Motors. Jakie aspekty z perspektywy pracy pracownika lakierni mógłby Pan wskazać jako te, które dzięki nowej technologii zostały ulepszone?
W trakcie cyklicznych spotkań ze swoim zespołem zawsze na pierwszym miejscu wymieniam prostszy sposób aplikacji lakieru bazowego.

- Czy mógłby Pan rozwinąć tę myśl?
Nowy lakier bazowy marki Sikkens charakteryzuje się mniejszą wrażliwością na zjawisko chmurzenia, dzięki czemu pracownicy lakierni uzyskują lepszy efekt końcowy. Co więcej, AW MM 2.0 pozwala osiągnąć dużo gładszą powierzchnię, a dzięki temu w 100% zbliżoną do oryginalnej powłoki fabrycznej. To pozwala jednocześnie na mniejsze zużycie lakieru bezbarwnego, który jest wykorzystywany w dalszej części procesu.


- A jak uzyskane efekty w lakierni przekładają się na wynik biznesowy?
Już po pierwszym miesiącu zauważyliśmy znaczne różnice. Nowa technologia charakteryzuje się szybszym czasem odparowania między warstwami, co bezpośrednio przekłada się na skrócenie procesu naprawy. Ten współczynnik pozwala nam osiągnąć daleko idące oszczędności. Kolejnym miernikiem wpływającym na uzyskanie wartości dodanej jest zmniejszenie ilości wykorzystywanych mediów w trakcie wykonywania naprawy, tj. energii elektrycznej i gazu ziemnego.

- Reasumując, przejście na nową technologię Sikkens AW MM 2.0 było krokiem w przyszłość w dziedzinie jakości i wydajności dla Grupy Bemo Motors. Ciekawi mnie także czynnik ludzki, mam tutaj na myśli nawyki i przyzwyczajenia pracowników lakierni do danego systemu. Każdy z nas, choćby się wypierał tego faktu, z psychologicznego punktu widzenia odczuwa pewien opór przed zmianą. Czy AkzoNobel wspomogło i dostarczyło narzędzia także w tym zakresie?
Oczywiście, ten mechanizm ludzki zadziałał także i w naszym przypadku. Jednakże, jeżeli wszystkie czynniki potwierdzają założenia marketingowe i widać, iż dana zmiana ma wprowadzić tylko usprawnienia, to proces ten przebiega sprawnie. Wartością dodaną były także narzędzia towarzyszące kampanii marketingowej, jak celebration box czy gra Play&Spray, w którą mogli zagrać wszyscy, którzy uwielbiają szybkość i profesjonalizm. Trzeba też mieć na uwadze fakt, że nagrody za zajęcie pierwszych trzech miejsc były naprawdę imponujące.

- Tak, zgadzam się. Nagroda za zajęcie pierwszego miejsca to dołączenie do pracowników lakierni F1 The Painters wraz z pomalowaniem oryginalnej części bolidu F1 ze wszystkimi atrakcjami i pobytem w Woking, w Anglii, gdzie cały koszt wyjazdu pokrywany był przez AkzoNobel. Walka była zacięta, a czasy imponujące. Cieszy mnie fakt, iż w Polsce gra także cieszyła się dużym zainteresowaniem, a przed samym jej końcem nasz rodak znajdował się w czołówce. Dodam, iż już w najnowszym katalogu materiałów reklamowych AkzoNobel pojawią się także produkty towarzyszące kampanii produktów Sikkens AW MM 2.0. Dochodząc do końca naszej rozmowy, chciałabym zapytać, czy po tych kilku miesiącach korzystania z nowej technologii Sikkens AW MM 2.0 poleciłby Pan nasze produkty?
Bez wątpienia. Mając na uwadze wszystkie aspekty, o których wspomniałem wyżej, rekomenduję produkty Sikkens AW MM 2.0.

- Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę samych sukcesów.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony