Części i regeneracja

ponad rok temu  15.12.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wzrasta zainteresowanie młodszymi autami używanymi

Ponad 63% samochodów jeżdżących po polskich drogach ma więcej niż 10 lat. Według najnowszych statystyk AAA Auto to jednak pojazdy w wieku poniżej 8 lat cieszą się największym zainteresowaniem – w regionie Europy Środkowej stanowią one prawie 51% wszystkich samochodów sprzedanych w ciągu ostatnich 2 lat.

– Od pewnego czasu obserwujemy nieco inny trend w zakupach aut używanych, niż wynika to z oficjalnych danych rejestrowych dotyczących wieku pojazdów – komentuje Ken Scarratt, dyrektor generalny AAA Auto w Polsce. – W centrach sprzedaży AAA Auto największym zainteresowaniem klientów cieszą się auta młodsze niż 8 lat, a więc mniej osób szuka starszych modeli. Dane z przeprowadzonego przez nas sondażu pokazują, że wiele rodzin kupuje nowe używane auto, nie sprzedając starego. Wykorzystują je do różnych celów transportowych i eksploatują tak długo, jak tylko to możliwe. Oznacza to, że pojazdy te rzadko pojawiają się na rynku aut używanych.
Jazda starym samochodem pociąga za sobą wyższe koszty eksploatacji spowodowane dużym stopniem zużycia części i koniecznością ich wymiany, co jest często bardzo drogie. Jednocześnie kierowcy zdają sobie sprawę z zagrożeń wynikających z użytkowania takich samochodów.
– Większość osób, które zamierzają kupić używane auto, nie jest zainteresowana starymi pojazdami ze względu na brak odpowiedniego wyposażenia oraz aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa – mówi Ken Scarratt. – Dlatego nasi klienci wolą często wziąć pożyczkę na nowsze, bardziej niezawodne i bezpieczne auto, niż ryzykować kosztownymi naprawami lub następstwami wypadku drogowego. Często korzystają z dodatkowych środków pochodzących z rządowego programu 500+, dzięki czemu mogą kupić samochody w wieku poniżej 8 lat, które są zgodne z normą Euro 5, a więc bardziej ekonomiczne i bezpieczne.
Polacy coraz częściej będą wybierali samochody młode, także te będące jeszcze na gwarancji producentów. Przykładem są rynki czeski i słowacki, na których obecna jest należąca do grupy AAA Auto marka Mototechna, oferująca właśnie takie samochody. Od 2012 roku, kiedy Mototechna pojawiła się na tych rynkach, sprzedanych zostało 32 000 aut.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony