Firma Hankook przedstawiła swój wynik finansowy za pierwszy kwartał 2014 r. W skali globalnej obroty koncernu wyniosły 1,67 biliona wonów południowokoreańskich (KRW), przy wynoszącym 260,1 miliarda KRW zysku operacyjnym. Rentowność sprzedaży wyniosła 15,5%.
Osiągnięcie stabilnego wyniku finansowego w pierwszym kwartale było możliwe głównie dzięki światowemu ożywieniu w branży opon Ultra High Performance (UHP). Obroty kwartalne w tym segmencie, którego wkład w ogólną wielkość sprzedaży wynosi ok. 29,1%, wzrosły o 7,6% rok do roku.
Sprzedaż opon UHP marki Hankook wzrosła szczególnie na rynku chińskim – aż o 18,2% w stosunku do kwartału ubiegłorocznego. Wzrost w wysokości 14,4% odnotowały z kolei regiony Bliskiego Wschodu oraz Azji i Pacyfiku. Również w Europie i Ameryce Północnej nastąpił lekki wzrost obrotów w segmencie opon UHP wynoszący odpowiednio 4,4% oraz 3,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Komentarze (0)