Yokohama Rubber Co., Ltd. stworzyła materiał, który znacznie zmniejsza wagę węży do układów klimatyzacji samochodowej poprzez zastosowanie polimerowego stopu gumy i żywicy.
Koncern przyspiesza prace nad produktem do sprzedaży komercyjnej i zamierza w pełni wprowadzić go na rynek w 2024 roku. Nowy, ultralekki wąż jest wykonany z polimerowego stopu gumy i żywicy opracowanego z wykorzystaniem zastrzeżonych technologii firmy Yokohama Rubber. Posiada on strukturę „morsko-wyspową”, w której faza „morska” składa się z żywicy, a faza „wyspowa” z gumy. Nowy stop cechuje zarówno elastyczność i odporność na ciepło, czyli właściwości charakterystyczne dla gumy, jak i możliwość tworzenia wysokiej bariery gazowej, charakterystyczna dla żywicy. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania koncern Yokohama Rubber zmniejszył ciężar węży o 50%.
O połowę lżejszy
Ponadto przewody wykonane z opracowanego w ten sposób materiału nie muszą być poddawane procesowi wulkanizacji z użyciem dużej ilości ciepła. Nowe węże przyczynią się zatem do osiągnięcia zakładanego przez firmę celu, jakim jest neutralność węglowa.
Jedną z mocnych stron Yokohama Rubber są jej możliwości projektowania i oceny, które pozwalają na prowadzenie węży i rur w sposób odpowiadający różnym wymaganiom klienta i zgodny z różnymi sposobami układania przewodów rurowych. Firma planuje rozwój i promowanie stosowania przewodów rurowych wykonanych w całości z żywicy, aby osiągnąć znaczne zmniejszenie ich ciężaru. Kontynuując prace nad komercyjną wersją tego nowego lekkiego węża, Yokohama Rubber zamierza również wejść na rynek innych typów rur i przewodów samochodowych.
Komentarze (0)