Części i regeneracja

ponad rok temu  13.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Z Europart Polska do Woop Automotive

Karol Prozner, prezes zarządu polskiego przedstawicielstwa jednego z największych europejskich dystrybutorów części zamiennych, po 9 latach rezygnuje ze stanowiska. Zamierza poświęcić się rozwojowi własnego, internetowego biznesu – chce stworzyć platformę internetową Woop Automotive, pośredniczącą w kontaktach pomiędzy producentami, dystrybutorami i warsztatami samochodowymi.

Rezygnację z zarządzania przedstawicielstwem działającej w 28 krajach Europy firmy dystrybucyjnej tłumaczy zamiarem skoncentrowania się na realizacji swojego pomysłu – rewolucyjnej, internetowej platformy dla warsztatów, dostawców części samochodowych i producentów.
– Rynek części samochodowych, zwłaszcza tych do samochodów ciężarowych, jest dzisiaj analogowy. Uważam, że przyszłość to technologie i to one niebawem mocno zmienią rynek części – mówi Karol Prozner. – Stąd pomysł na uruchomienie serwisu internetowego, który pozwoli wszystkim stronom obecnym w wymianie handlowej zmniejszyć koszty swojej działalności, zagwarantuje możliwość łatwego porównania cen i czasu dostawy danego produktu u różnych dostawców, a także zwielokrotni liczbę kanałów prezentowania oferty hurtownikom.
Główną ideą projektu Woop Automotive jest rozwiązanie kluczowych problemów, z jakimi borykają się gracze rynku części zamiennych. Chodzi tutaj m.in. o stworzenie jednej platformy gromadzącej produkty wszystkich dostawców, umożliwienie warsztatom dostępu do ofert większej liczby dystrybutorów i producentów czy wyeliminowanie kłopotu z nieterminowymi dostawami części.
– Czasochłonne wertowanie i porównywanie ofert każdego dostawcy już niedługo będzie przeżytkiem – twierdzi Prozner. – Chcemy, śladem branży e-commerce, dać producentom, dystrybutorom i właścicielom warsztatów proste i intuicyjne narzędzie, które podobnie do serwisów aukcyjnych typu Allegro czy eBay w mgnieniu oka pokaże wszystkie dostępne na rynku ceny danej części, czas jej dostawy i opinie innych użytkowników serwisu. Od wspomnianych serwisów Woop odróżnia się naciskiem na bezpośrednią i maksymalnie uproszczoną interakcję pomiędzy obiema stronami transakcji, gdyż bez zaangażowania warsztatu i dystrybutora nie będzie ona możliwa. Poza stworzeniem platformy zakupowej chcemy powołać do życia najpopularniejszy polski kanał kontaktu i wymiany informacji czy opinii pomiędzy wszystkimi graczami rynku części zamiennych, skupiając się na współpracy win-win.
Tego, że stopniowe przechodzenie na zarządzanie firmą przy zastosowaniu narzędzi internetowych nie omija branży warsztatowej, dowodzi badanie przeprowadzone przez Woop Automotive, w którym udział wzięło 200 polskich warsztatów wyspecjalizowanych w naprawie aut ciężarowych, pojazdów użytkowych i zajmujących się eksploatacją flot. Z analizy wynika, że drugim najważniejszym kanałem pozyskiwania informacji o aktualnościach i trendach rynkowych jest dziś internet, na który wskazało 39% jego uczestników. Osobiście bądź poprzez kontakt telefoniczny z dostawcami swoją wiedzę rynkową uzupełnia niewiele więcej, bo 45% respondentów. Najwięcej, bo 41% badanych wskazało, że preferuje zamawianie części przez katalogi online. Te w wydaniu papierowym cieszą się natomiast zainteresowaniem 32% respondentów, zaś z folderów dostarczanych na płytach CD/DVD korzysta jedynie 3% z nich.
– Co ciekawe, 24% badanych przyznało, że nie korzysta z żadnych katalogów. Sądzę, że przyczyną jest tutaj brak dostępności rozwiązań łatwych w użyciu i zbierających dane z całego rynku. Czyli nisza, którą planujemy wypełnić – podsumowuje Karol Prozner.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony