Części i regeneracja

ponad rok temu  25.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Z Moskwy do Warszawy

– rynki wielkich możliwości. Europa Środkowo-Wschodnia udowadnia, że jest jednym z najbardziej strategicznych i najlepiej rokujących na przyszłość rynków, które odgrywają kluczową rolę w procesie globalizacji firmy Dayco.

Środkowo-Wschodnia Europa to ogromny i szybko rozwijający się rynek, a jednocześnie region bardzo zróżnicowany pod względem wymagań, kultury oraz charakterystyki parku samochodowego. Na rynki tej części Europy Dayco wkroczyło sześć lat temu. Początkowo obecność firmy była dość ograniczona, z czasem jednak zaczęła się stopniowo umacniać, aby ostatecznie stworzyć szeroką sieć dystrybucji i coraz bardziej rozpoznawalną markę. Cel ten udało się osiągnąć przede wszystkim dzięki wprowadzeniu w życie zasad współpracy i partnerstwa pomiędzy dostawcą a klientem.

- Prawdopodobnie najtrudniejszym wyzwaniem, któremu musieliśmy stawić czoła, było pozbawione pośpiechu, stopniowe wchodzenie na rynki tej części Europy – wyjaśnia Andrea Taverna, regionalny manager sprzedaży. - Dziś możemy z całą pewnością powiedzieć, że chociaż świadomość marki wzrosła znacząco, musimy nadal konsekwentnie wspomagać ją właściwie ukierunkowanym marketingiem oraz akcjami promocyjnymi. Spośród wszystkich krajów regionu najważniejszym rynkiem jest bez wątpienia Rosja – przede wszystkim ze względu na swoje rozmiary, a co za tym idzie - wielkość parku samochodowego. Właśnie tutaj Dayco odnotowuje najbardziej znaczący wzrost obrotów.

- Stąd też pojawiła się konieczność naszej obecności na miejscu – kontynuuje Andrea Taverna. - Trzy lata temu otworzyliśmy biuro w Moskwie, aby być bliżej naszych klientów i lepiej oraz szybciej odpowiadać na ich oczekiwania. Od pięciu lat Dayco konsekwentnie obecne jest także na targach Moscow MIMS Fair. Wszystkie te działania mają na celu wzmocnienie i spojenie relacji dostawca-odbiorca, która na tak dużym rynku, jak rynek rosyjski, jest szczególnie ważna.
Podobną strategię rozwoju firma wprowadza także w Polsce, która ma bez wątpienia największy potencjał spośród wszystkich państw regionu. Ze względu na wielkość oraz wiek parku samochodowego taktyka wchodzenia na rynek była nieco inna niż w przypadku pozostałych krajów tej części Europy.

- Podstawą aktywności Dayco w Polsce jest marketing, a jego głównym celem – wsparcie sprzedaży – dodaje Andrea Taverna. - Także w tym przypadku jesteśmy na miejscu wspierani przez lokalny oddział, który zapewnia szybki i bezpośredni kontakt z klientem.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony