Ogumienie

7 miesięcy temu  25.04.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Z największymi producentami opon współpracują już od 30 lat

Hot Hatch Cup

W 2024 roku mija 30 lat od spotkania wspólników, które z czasem doprowadziło do powstania spółki ENiS sprzedającej opony, m.in. za pośrednictwem SklepOpon.com. Pierwszy serwis oponiarski założony przez braci Wojciecha i Mirosława Nowakowskich powstał jeszcze u schyłku lat 80. W 1994 r. dołączył do nich Jacek Szymański. Rozpoczęła się wówczas działalność spółki Opony Serwis, która na początku lat 90. nawiązała trwające do dziś partnerstwa z największymi producentami ogumienia.

Stworzyli coś więcej niż serwisy wulkanizacyjne
Na przełomie wieków nawiązano kolejne, nie mniej ważne partnerstwo – spółka weszła wówczas we współpracę z międzynarodową siecią dealerów ogumienia Point S. Dzięki temu serwisy Nowakowski & Szymański są dzisiaj placówkami spełniającymi światowe standardy obsługi klienta, zapewniając najwyższą jakość usług świadczonych na najnowocześniejszym sprzęcie. Już w zamyśle były one czymś więcej niż zwykłymi warsztatami wulkanizacyjnymi, a dzięki współpracy z Point S łatwiej spełniono tę wizję.
Klienci serwisów Nowakowski & Szymański mają do dyspozycji nowocześnie urządzoną poczekalnię, która przywodzi na myśl raczej salon samochodowy niż wulkanizację. W rezultacie z serwisów Point S Nowakowski & Szymański w Krakowie rocznie korzysta ponad 11 tys. pojazdów, a w trakcie sezonu wymiany opon dziennie obsługiwanych jest nawet 250 samochodów. Firma jako jedna z pierwszych w Polsce zaproponowała również klientom hotel dla opon, gdzie obecnie przechowywanych jest około 22 tys. kół.
Tak liczne grono zadowolonych jest najlepszym potwierdzeniem tego, że motto serwisów: „Nam możesz zaufać”, to nie puste słowa. Osiągnięcie tego poziomu bez wsparcia Point S byłoby trudniejsze – sieć istnieje od 53 lat i jest obecna w 51 krajach rozrzuconych na pięciu kontynentach. Point S zrzesza już ponad 6 tys. serwisów, które w sumie obsługują rocznie 18 mln sztuk opon.
– Nasze serwisy spełniają najwyższe standardy nie tylko ze względu na jakość świadczonych usług. Placówki oferują także obsługę klienta nastawioną na maksymalną wygodę – ponad 90% z nich umawia wizyty online za pośrednictwem kalendarza internetowego – wyjaśnia Jacek Szymański, współwłaściciel i członek zarządu spółki.

Zakup opon w internecie może być łatwy i przyjemny
W 2006 r. firma założyła sklep internetowy i od tej pory prowadzi sprzedaż również w sieci. Dzięki temu przedsiębiorstwo korzysta ze wszystkich kanałów dystrybucji: online, offline, hurt i eksport. Marka SklepOpon.com jest wciąż dynamicznie rozwijana pod kierownictwem Michała Szymańskiego – dyrektora zarządzającego, który trzyma pieczę nad dystrybucją opon przez internet.
– Nieustannie pracujemy nad rozwojem naszego sklepu internetowego, dlatego grono zadowolonych klientów SklepOpon.com stale rośnie. Stawiamy zarówno na poprawę doświadczeń użytkownika, jak i na pomoc w wyborze odpowiedniego modelu ogumienia. Dzięki temu proces składania zamówienia jest łatwy i przyjemny, a otrzymany towar spełnia oczekiwania nabywców – przekonuje Michał Szymański.
SklepOpon.com jest rozwiązaniem autorskim, został zaprojektowany od podstaw przez zatrudnionych w firmie ENiS specjalistów IT. Między innymi właśnie dzięki temu jest on tak lubiany i chętnie wybierany przez użytkowników – każdy element witryny jest efektem uważnej analizy zachowań klientów przebywających na stronie, aby maksymalnie uprościć i ułatwić proces zakupu.

Do klientów nie dociera się wyłącznie przez internet
W ostatnich latach bardziej widoczny jest także udział SklepOpon.com w targach i innych eventach branżowych. Stoisko firmy można odwiedzić na takich wydarzeniach jak Tuning Show Expo w Krakowie – wystawie najciekawszych projektów tuningowych z Polski i Europy czy Targi Auto Moto Show w Toruniu – evencie łączącym wystawę pojazdów oraz rodzinny piknik motoryzacyjny, który jest największym tego rodzaju wydarzeniem w północnej części Polski.
Ponadto SklepOpon.com angażuje się w wydarzenia motorsportowe. Jednym z nich jest Hot Hatch Cup, czyli największa w Europie Środkowej seria wyścigów przeznaczonych dla samochodów typu hot hatch. Dzięki tym działaniom zwiększa się znajomość marki SklepOpon.com wśród pasjonatów motoryzacji – osób, które są bardziej świadome tego, jak wielką rolę podczas jazdy odgrywają opony.

Efektem starań jest miejsce wśród najlepszych
Przez lata obecności na rynku spółka ENiS zdołała przedrzeć się do ścisłej czołówki dystrybutorów ogumienia w Europie – według zarządu jest piątym dystrybutorem opon w kanale e-commerce na Starym Kontynencie. Przypieczętowaniem tego sukcesu było przekroczenie miliona opon sprzedanych łącznie w ciągu roku przez wszystkie kanały dystrybucji – udało się to osiągnąć w 2021 r. W myśl zasady „to, co dla innych jest sufitem, dla nas pozostaje podłogą”, zarząd nie zamierzał spocząć na laurach. Dlatego początek trzeciej dekady XXI wieku przyniósł nie tylko rekordy sprzedaży, ale także rozwój kluczowych obszarów w przedsiębiorstwie.
– Nieustanny rozwój biznesu jest podstawą we wzmacnianiu pozycji firmy na rynku. Nasze działanie w tej kwestii jest wielotorowe i kompleksowe. Poprzez usprawnianie sklepu internetowego i pozostałych kanałów dystrybucji możemy oczywiście pozyskiwać kolejnych klientów, ale bez odpowiedniego zaplecza nie będziemy w stanie zapewnić im satysfakcji z zakupu. Dlatego inwestujemy także w sferę logistyczną i magazynową, aby złożone zamówienia mogły być realizowane maksymalnie sprawnie. Myślimy o naszej spółce nie tylko w czasie bieżącym, ale w perspektywie najbliższych 5-7 lat. Zmiany zachodzące na rynku motoryzacyjnym – zarówno serwisowym, jak i e-commerce, a także przewidywanie tych nadchodzących, to największe wyzwanie, przed którym stoimy – podkreśla Wojciech Nowakowski, prezes spółki ENiS.
W 2022 r. firma otworzyła nowy magazyn w Krakowie, który dzięki zautomatyzowanemu systemowi dystrybucji pozwala skutecznie dostarczać opony do każdego zakątka Europy. Na początku 2023 r. uruchomiono drugi magazyn w Gdańsku, który dzięki lokalizacji blisko portu jeszcze bardziej usprawnił logistykę i dystrybucję opon. W efekcie w obecnej chwili ENiS dysponuje powierzchnią magazynową wynoszącą 21 tys. m². W magazynach przechowywanych jest około pół miliona opon, a dziennie obsługują one ponad 22 tys. opon. Dzięki rozwinięciu zaplecza logistycznego i magazynowego sprzedaż 1,5 miliona sztuk opon w ciągu roku stała się dla spółki ENiS normą.
– Budowa nowych magazynów pozwala na przechowywanie i dystrybucję coraz większej liczby opon. Jednak sprawne funkcjonowanie tak dużych obiektów jest możliwe dzięki nowoczesnej technologii. Dlatego w każdym z naszych magazynów implementujemy system WMS, który pozwala na automatyzację procesu obsługi klienta – od otrzymania zamówienia, przez jego kompletowanie i pakowanie, aż po wysyłkę. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyeliminować pomyłki, które mogą pojawiać się w trakcie realizacji dużej liczby zamówień w bardzo krótkim czasie – dodaje Mirosław Nowakowski, współwłaściciel i członek zarządu spółki.

Sukces buduje się na współpracy z ludźmi
Działalność firmy ENiS wiąże się z ciągłym zacieśnieniem współpracy z czołowymi producentami opon z całego świata. Są wśród nich wszystkie rozpoznawalne koncerny: Apollo Tyres, Bridgestone, Continental, Falken Tyres, Goodyear, Hankook, Kumho Tire, Michelin, Nexen Tire, Nokian Tyres, Pirelli i Yokohama. W 2023 r. udało się także nawiązać bliskie relacje handlowe z notowanym na giełdzie w Hongkongu koncernem Prinx, który odpowiada za produkcję opon marki Austone. W efekcie spółka ENiS została dystrybutorem marki Austone na polskim rynku, a opony przeznaczone do sprzedaży w naszym krsju są produkowane specjalnie dla niej.
Szeroki wybór opon w połączeniu ze skutecznym systemem magazynowania i dystrybucji przekłada się na zadowolenie klientów. Najlepiej potwierdza to miejsce na podium w rankingu sklepów internetowych portalu Opineo – edycja z 2023 r. SklepOpon.com został w nim wyróżniony w kategorii „Najlepsza obsługa klienta”.
W rezultacie wielu lat wytężonej pracy, nawiązywania i zacieśniania relacji z kolejnymi partnerami, a także nieustannego zwiększania satysfakcji klientów firma ENiS osiąga roczny przychód na poziomie blisko pół miliarda złotych. Zarząd spółki nieustannie podkreśla jednak, jak ważną częścią tego wyniku są jej pracownicy. Obecnie kadra ENiS liczy ponad 200 osób, w zdecydowanej większości są to młodzi ludzie zaangażowani w rozwój przedsiębiorstwa.
Na zespół składają się nie tylko eksperci od opon. Są to także już wspomniani specjaliści IT, ale również m.in. marketingowcy, specjaliści z zakresu obsługi klientów, handlowcy, analitycy, eksperci zapewniający widoczność w internecie czy osoby odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie serwisów i magazynów. Dzięki tym wszystkim ludziom spółka ENiS może coraz lepiej spełniać oczekiwania klientów oraz nawiązywać kolejne cenne partnerstwa zapewniające obopólne korzyści.


SklepOpon.com – laureat w rankingu Opineo 2023 w kategorii „Motoryzacja”

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Magazyn w Krakowie
Magazyn w Gdańsku
Pracownicy ENiS
Tuning Show Expo w Krakowie

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony