Warsztat mieści się przy ul. Sobieskiego w Rumi (główna ulica tego miasta), wyprowadzającej ruch z obwodnicy Trójmiasta na północ
– Współczesny klient oczekuje przede wszystkim wysokiej jakości i szybkiego serwisu. To wszystko jesteśmy w stanie zagwarantować – mówi Janusz Waras, właściciel serwisu samochodowego Bosch Car Service Waras w Rumi (województwo pomorskie). – Mamy dobrą dostępność części, sprawną organizację usług, wysokie umiejętności pracowników (nieustannie podnoszone poprzez regularne szkolenia) i samochody zastępcze, żeby klienci na czas napraw swoich aut nadal byli mobilni. Pochwalę się, że podczas jednego z ostatnich testów tajemniczego klienta otrzymaliśmy niemal 100% punktów – opowiada.
Co było kluczem do sukcesu, jakim jest sprawnie działający warsztat, cieszący się dużym zaufaniem mieszkańców regionu? 28 lat doświadczenia w branży, którym może pochwalić się właściciel, to jedno. Drugie to nieustanna motywacja ze strony sieci warsztatowej, do jakiej Bosch Car Service Waras należy.
Historia tego serwisu zaczyna się w 1990 roku. Przez pierwsze dwa i pół roku działalności Janusz Waras pracował w przydomowym garażu. Później zdecydował się na zakup nieruchomości przy Sobieskiego w Rumi (główna ulica tego miasta, wyprowadzająca ruch z obwodnicy Trójmiasta na północ). Kolejne lata to rozbudowa serwisu o następne stanowiska. Dziś jest ich pięć, do tego biuro obsługi klienta i sklep z częściami zamiennymi, magazyn do przechowywania opon, pomieszczenia socjalne dla pracowników. Zatrudnieni tu mechanicy oferują dziś pełen zakres usług: kompleksową mechanikę pojazdową, serwis klimatyzacji czy ogumienia, naprawy elektroniki.
Trzynaście lat temu właściciel serwisu zdecydował się na przystąpienie do sieci Bosch Car Service. Dziś ocenia to jako bardzo trafiony pomysł.
– Bosch jest naszym motywatorem do działań związanych z rozwojem firmy. Pilnuje jakości, ale przede wszystkim daje narzędzia umożliwiające jej utrzymanie – opowiada Janusz Waras.
Szkolenia techniczne dla mechaników oraz z kompetencji miękkich dla pracowników biura obsługi klienta, dostęp do wiedzy technicznej, wsparcie ekspertów – to wszystko korzyści, bez których dziś nie mógłby funkcjonować nowoczesny warsztat samochodowy. Ważne są też audyty i testy tajemniczego klienta, które pozwalają wychwycić błędy czy niedopatrzenia, wynikające z naturalnego codziennego pośpiechu i przyzwyczajeń. Choć z tym akurat w Rumi większego problemu nie ma. Jest za to potwierdzenie wysokiej jakości obsługi i usług – warsztat ma certyfikat ISO 9001:2015, w uzyskaniu którego również pomogło członkostwo w sieci.
Janusz Waras zwraca uwagę na coś jeszcze. Dla niego członkostwo w Bosch Car Service to możliwość spotkań i rozmów (bardziej i mniej oficjalnych) z kolegami po fachu. Regularnie spotyka się z właścicielami innych serwisów Boscha z kraju i regionu.
– Teoretycznie jesteśmy konkurencją, ale nasze relacje nie mają takiego charakteru. Odwiedzamy się nawzajem, służymy sobie radą, podpowiadamy, rozmawiamy o różnych rozwiązaniach. Podobne relacje partnerskie mamy z zarządzającymi siecią Bosch Car Service – opowiada właściciel. – Fakt, że Bosch dba, pilnuje i weryfikuje jakość poszczególnych serwisów, jest pozytywny. Wszystkim nam zależy, by poziom był jak najwyższy. Lepiej przecież współpracować z kolegami, którzy też dbają o jakość swoich punktów – opowiada.
Więcej na temat autoryzacji Bosch na www.warsztatybosch.pl.
Zobacz film z serwisu BS Waras – zeskanuj QR code lub wejdź na stronę www.warsztatybosch.pl/HistorieSukcesu.
Tekst i zdjęcia:Piotr Łukaszewicz
Komentarze (0)