Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  19.07.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Z trendami kolorystycznymi na bieżąco

Jeśli przyjrzeć się samochodom opuszczającym fabryki, najpopularniejsze kolory na świecie to biały, szary i czarny. I choć większość kupujących wybiera raczej barwy standardowe, popularność nietypowych odcieni powoli, ale nieustannie rośnie. Dzięki nim ulice stają się nieco mniej ponure, ale dla lakierników przeprowadzających naprawy mogą one stanowić wyzwanie.

Jasnożółty, jaskrawy pomarańczowy, neonowy zielony, błyszczący purpurowy... – nietypowe kolory samochodów stają się coraz popularniejsze. – Większość nabywców wybiera kolory metalizowane lub nie – ze standardowej palety producenta. Niektórzy chcą się wyróżnić w tłumie samochodem o nietypowym kolorze. W takim przypadku kolor nadwozia jest równie ważny co model auta – mówi Thomas Cool, Cromax training and technical service leader na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Renowacja lakieru w taki sposób, aby nie pozostawić śladu po naprawie, to spore wyzwanie, które w przypadku nietypowych kolorów staje się jeszcze bardziej skomplikowane. Marka Cromax oferuje warsztatom przewagę nad konkurencją w postaci lakieru bazowego Pro Basecoat. Stanowi on część zaawansowanego technologicznie systemu, na który składają się pigmenty, żywice i dodatki. Jak zapewnia producent, umożliwia on precyzyjne dobieranie kolorów – nawet tych najtrudniejszych.
– Nieustannie uzupełniamy paletę Cromax Pro Basecoat o nowe pigmenty, również te specjalne. Dodajemy też nowe pigmenty do barwienia lakierów bezbarwnych. Dzięki bliskiej współpracy z producentami jesteśmy w stanie przewidywać trendy kolorystyczne i opracowywać nowe pigmenty oraz receptury. Lakiernicy mają do nich dostęp za sprawą zaawansowanego oprogramowania kolorystycznego ChromaConnect – wyjaśnia Thomas Cool.
ChromaConnect zapewnia warsztatom maksymalną swobodę i elastyczność pracy dzięki bezprzewodowej obsłudze wszystkich cyfrowych procesów – od dobierania koloru po mieszanie. Umieszczenie systemu w chmurze oznacza, że lakiernicy mogą kontrolować każdy etap zarządzania kolorem za pośrednictwem urządzeń podłączonych do sieci Wi-Fi – także bezprzewodowych wag i drukarek – jak również zaawansowanego spektrofotometru ChromaVision Pro Mini oraz platformy ChromaWeb, czyli kompleksowej bazy danych kolorów w chmurze.
Co więcej, na firmowym kanale YouTube (www.youtube.com/cromaxofficial) dostępne są nagrania z serii „Let’s  get to work”, na których eksperci marki Cromax pokazują prawidłowe metody stosowania produktów podczas typowych renowacji oraz prezentują rozwiązania codziennych wyzwań, z jakimi lakiernicy spotykają się w pracy.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony