Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Z wizytą w Woking
Redakcja "Nowoczesnego Warsztatu" w siedzibie zespołu McLaren, Woking (Wielka Brytania), 9 czerwca br.

Na początku czerwca br. nasza redakcja uczestniczyła w konferencji zorganizowanej przez światowego lidera w dziedzinie produktów lakierniczych, firmę AkzoNobel Car Refinishes. Zostaliśmy zaproszeni przez firmę AkzoNobel Car Refinishes – jako jedyna polska redakcja – do siedziby zespołu McLaren (Woking, Wielka Brytania). Mieliśmy możliwość zwiedzania ściśle strzeżonych laboratoriów, w których zespół Vodafone McLaren Mercedes projektuje swoje wyścigowe bolidy Formuły 1. Uczestniczyliśmy też w premierowej prezentacji już opatentowanych, a dopiero co debiutujących na rynku produktów lakierniczych.


Wizyta rozpoczęła się pokazem niezwykle widowiskowego filmu „Creating art” ("Tworząc sztukę"), w którym pokazano jak bolid wyścigowy Vodafone McLaren Mercedes MP4-24 pędzi po 1200 litrach srebrnej i czerwonej farby, tworząc dwa dzieła sztuki o powierzchni 50 m2 (film można obejrzeć na www.youtube.com, wpisując w pole wyszukiwania McLaren+Sikkens). Oczywiście, nie zabrakło także miejsca dla podsumowań współpracy ze znaną stajnią Formuły 1.



Bolid Formuły 1 zespołu Vodafone McLaren Mercedes.

AkzoNobel Car Refinishes to od stycznia br. nowy dostawca technologii lakierniczych dla zespołu Vodafone McLaren Mercedes. Wysokiej wydajności powłoki lakiernicze systemu Sikkens znajdziemy oczywiście w bolidach Heikki Kovalainena i Lewisa Hamiltona. Holenderski koncern nie tylko zagwarantował spełnienie zaostrzonych wymogów technologicznych (mowa o Dyrektywie unijnej i związkach lotnych – LZO), ale też wydajnie skrócił proces nakładania powłok na elementy poddawane naprawie, o czym wspominał główny prelegent Jim Rees, dyrektor generalny AkzoNobel Car Refinishes..



AkzoNobel Car Refinishes to od stycznia br. nowy dostawca innowacyjnego systemu lakierów pokrywających bolidy stajni Vodafone McLaren Mercedes.

- Cieszymy się nie tylko z możliwości współpracy z Vodafone McLaren Mercedes, ale także z faktu, że jesteśmy w stanie wykonać takie prace w czasie krótszym o połowę niż konkurencja, która do tej pory odpowiadała za błyszczące powłoki bolidów – wyjaśniał podczas swej prelekcji dla dziennikarzy Jim Rees. A że wyniki współpracy zadowalają lidera F1, zapewniał podczas swego wystąpienia Martin Whitmarsh, szef zespołu McLaren. - Osiągnęliśmy już wiele. Ograniczyliśmy np. zużycie farb o 80 procent i dlatego tak bardzo interesuje nas innowacyjność produktów naszego partnera – informował Martin Whitmarsh. - Z AkzoNobel współpracujemy teraz nad rozwinięciem technologicznych możliwości zastosowania specjalistycznych powłok aplikowanych na materiały kompozytowe. Dla nas interesujące jest zagadnienie nanoszenia lakierów na różne podłoża, bo też kluczem do sukcesu będzie poszukiwanie coraz to lżejszych poszyć. Niektóre z nich już budują nasze bolidy, a niektóre chcemy zastosować w naszych modelach w niedalekiej przyszłości, więc czeka nas jeszcze dużo niezwykle innowacyjnej pracy.



Kadr z filmu “Creating art”. Bolid pędzi po 1200 litrach srebrnej i czerwonej farby, tworząc dwa dzieła sztuki o powierzchni 50 m2.

Jakkolwiek więc dokonania na polu sportu, który emocjonuje kibiców na całym świecie są interesujące, to nas zainteresowała druga część wykładów, poświęconych rzecz jasna prezentacji produktów, które powinny inspirować branżę warsztatową. I tu nie zawiedliśmy się.
- Jesteśmy czołowym innowatorem produktów i technologii lakierniczej. Nasz asortyment obejmuje rozwiązania dla segmentu “refinishes” i rynku OEM, a wiodące produkty znajdziemy pod logo Sikkens, Lesonal i Dynacoat. Naszym obecnym i przyszłym partnerom biznesowym mam przyjemność zaprezentować dziś najnowsze rozwiązania – rozpoczął swe wystąpienie produktowe wspomniany już Jim Rees.






Siedziba zespołu McLaren.

Do It Yourself – zrób to sam
Z myślą o klientach detalicznych, czyli tak naprawdę właścicielach samochodów, których utrapieniem są drobne zarysowania i zadrapania powłoki lakierniczej czy też po prostu chęć ochrony takich miejsc najczęściej narażonych na tego typu irytujące defekty (np. zniszczenie krawędzi drzwi przy okazji otwierania ich w ciasnych, zatłoczonych miejscach), powstał nowy produkt. StickerFix – reklamowany jest hasłem „prosta sprawa”, bo faktycznie pokaz możliwości produktu daje gwarancję, że ten może być użyty przez każdego (stąd też zamiennie używana nazwa linii produktów – DIY, czyli skrót z języka angielskiego „zrób to sam”).



Na zdjęciu specjalna powłoka z charakterystycznym efektem chromu.



Kabina lakiernicza, w której lakierowane są bolidy McLarena.

Opatentowany przez AkzoNobel produkt to zestaw wykorzystujący folię samoprzylepną do samodzielnej naprawy karoserii, w którym zastosowano unikalną technologię lakierniczą AkzoNobel w połączeniu ze specjalnie opracowanych winylowym podkładem. Dzięki StickerFix lakiernik dokonujący w warsztacie naprawy samochodu klienta, może dopasować kolor lakieru do koloru pojazdu i przy okazji nanieść go na folię samoprzylepną. Po naniesieniu na arkusz folii lakieru bezbarwnego i docięciu go do odpowiedniego kształtu, klient może korzystać z zestawu służącego do samodzielnego wykonywania napraw i stosować go do naprawy części już uszkodzonych lub do ochrony miejsc podatnych na zarysowania. Producent zapewnia też, że takie miejsce będzie zdecydowanie lepiej odporne na sól, działanie benzyny czy proces wietrzenia. Trwałość ma też iść w parze z łatwością usunięcia takiej powłoki... wystarczy ciepłe powietrze zwykłej, domowej suszarki do włosów.



StickerFix, czyli samoprzylepny zestaw do drobnych napraw karoserii zostanie wprowadzony na rynek polski jesienią br.

Po więcej informacji zapraszamy na www.stickerfix.com
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony