– sieć serwisów BestDrive w Polsce. Rozmowa z Dariuszem Wójcikiem, dyrektorem sieci serwisów BestDrive w Polsce.
- Pierwszy polski warsztat BestDrive ruszył w roku 2011. Ile punktów na polskiej mapie sieci znajduje się dziś, po dwóch latach?
Start sieci BestDrive rozpoczął się od projektu pilotażowego, w którym uczestniczyło kilka serwisów z różnych stron Polski. Chcieliśmy dokładnie sprawdzić, czy nasza koncepcja jest prawidłowa, czy też należy poddać ją modyfikacjom. W innych krajach europejskich pojawienie się BestDrive było poprzedzone dokładnie takim samym działaniem. Najpierw startujemy z programem pilotażowym, a dopiero później przechodzimy do etapu rozwoju sieci.
Po kolejnych uruchomieniach nowych serwisów w październiku i listopadzie 2013 roku będziemy dysponowali dziesięcioma serwisami z szyldem BestDrive.
- Proszę przypomnieć, jakie usługi świadczą warsztaty BestDrive?
Niewątpliwą siłą naszej oferty jest fakt, że oprócz opon warsztaty z logo BestDrive proponują szybki, specjalistyczny serwis samochodów. Jest to wymiana olejów, płynów eksploatacyjnych i filtrów, wymiana akumulatorów, ustawienie geometrii kół, serwis amortyzatorów, układów hamulcowych, wydechowych czy też serwis klimatyzacji.
- Czym wyróżnia się BestDrive na tle innych, podobnych sieci patronackich?
Koncepcja naszego działania promuje usługi, a nie produkty. W sieci BestDrive mamy tzw. magiczną szóstkę usług, które w danym serwisie są świadczone i przez nas promowane. Każdy serwis ma jednak możliwość wyboru usług, w których się specjalizuje i które komunikuje klientom. Najważniejsze, aby każda z oferowanych usług świadczona była na najwyższym poziomie. Istotnym elementem działalności serwisów BestDrive jest oczywiście sprzedaż i wymiana opon.
- Jakie wymagania musi spełnić warsztat, aby przystąpić do sieci i odwrotnie – jakie korzyści organizator sieci gwarantuje swoim franczyzobiorcom?
Zapraszamy do współpracy firmy świadczące usługi z zakresu serwisowania opon osobowych, a także diagnostyki motoryzacyjnej, elektryki, naprawy hamulców, klimatyzacji i układu jezdnego.
Szczegółowe kryteria, jakie powinien spełnić warsztat przystępujący do sieci, są każdorazowo ustalane podczas naszych rozmów z potencjalnymi partnerami.
Jakie korzyści oferujemy franczyzobiorcom? Przede wszystkim koncentrujemy się na stworzeniu pakietu korzyści dla klienta, czyli kierowcy odwiedzającego BestDrive. W skrócie chodzi o to, aby jadąc do warsztatu, znalazł on tam niezbędne produkty i szeroką ofertę usług dla swojego auta. Jeżeli klient otrzyma w serwisie BestDrive wszystko, czego oczekuje, swój sukces odniesie także właściciel warsztatu. Będzie przyjeżdżało do niego zdecydowanie więcej klientów, ponieważ nie ma skuteczniejszej reklamy niż przekazywana z ust do ust dobra opinia o danym serwisie i jego pracy. Chodzi nam również o to, aby nasze serwisy wyróżniały się w każdym miejscu Polski atrakcyjną wizualizacją. Zaczerpnięta z logo Continental czarno-pomarańczowa kolorystyka jest widoczna z daleka. Ale nowoczesne serwisy BestDrive to także specjalistyczne wyposażenie w maszyny i urządzenia, bogata oferta produktów motoryzacyjnych i usług, a także wyróżniająca nas jakość obsługi klienta.
Obok radykalnej zmiany wizerunku wspieramy naszych partnerów biznesowych w zakresie skutecznej promocji świadczonych przez nich usług, szkolimy pracowników, jak również przekazujemy nowoczesny, wielofunkcyjny system informatyczny do zarządzania serwisem.
- Większość przedstawicieli branży oponiarskiej (i motoryzacyjnej w ogóle) twierdzi, że jej przyszłość związana jest z dalszą konsolidacją rynku, m.in. za sprawą sieci patronackich. Czy Pan również podpisuje się pod tym przekonaniem? Czy rzeczywiście nie ma już nadziei dla małych, przydomowych „garażówek”?
Potwierdzam, że notujemy zwiększone zainteresowanie ze strony serwisów uczestnictwem w sieciach patronackich. Natomiast osobiście uważam, że rynek jest ciągle duży i znajdzie się na nim miejsce dla różnego rodzaju serwisów. Ważne jest tylko, aby wszyscy branżowcy – niezależnie od statusu – pracowali nad jakością świadczonych usług i doskonalili metody współpracy z klientem końcowym.
- Wielu właścicieli warsztatów boi się przystąpić do sieci, aby nie utracić swojej niezależności: nazwy, nawyków, sposobu kontaktu z klientami... Czy są to uzasadnione obawy?
W dobrze rozumianej gospodarce rynkowej nie ma pojęcia niezależności. Czy tego chcemy, czy nie, prowadząc działalność gospodarczą, jesteśmy zależni od sytuacji rynkowej, klientów, dostawców i działań konkurencji.
Są to nieuzasadnione obawy. Przykłady warsztatów, które swoje dotychczasowe lokalne osiągnięcia wspomogły szyldem naszej sieci, świadczą dobitnie o tym, że można zaskoczyć konkurentów, zyskać nowych klientów, umocnić swoją pozycję na rynku, rozszerzyć zakres świadczonych usług i podnieść standard ich wykonywania. Chciałbym również podkreślić fakt, że serwis pracujący pod szyldem BestDrive dalej jest prywatną firmą wykorzystującą w codziennej pracy znajomość uwarunkowań lokalnego rynku.
- Jakie są plany na dalszy rozwój sieci BestDrive w Polsce? Ile serwisów obejmie swoim patronatem do końca roku 2013?
Tak jak już wspomniałem, zakończymy rok z dziesięcioma serwisami, a do końca 2017 roku planujemy utworzenie sieci 50 serwisów, które będą rozlokowane na terenie Polski – serwisów wyraźnie odróżniających się swoim wizerunkiem od innych tego rodzaju punktów usługowych w Polsce.
Rozmawiał: Krzysztof Dulny
Komentarze (0)