Diagnostyka

10 miesięcy temu  23.06.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zakres prac znany przed wizytą w serwisie? Tego chcą Polacy

Z przeprowadzonego na zlecenie marki Castrol badania* wynika, że kierowcy częściej polecają warsztat, który „kontaktuje się z nimi w sprawie prac, jakie mogą być konieczne do wykonania przed ustaloną wizytą” (kwestia wspomniana przez 26% ankietowanych). Pozostałe dwa ważne czynniki, które mają wpływ na polecanie serwisów, to: „rozwiązanie problemów z samochodem w przeszłości” (wspomniane przez 26% respondentów) oraz „przyjazny personel” (25% badanych).

Ankieta ujawnia ponadto potencjalne obawy dotyczące kosztów serwisu oraz to, jak ważne jest, aby warsztaty wyjaśniały zaplanowane prace. Aż 23% osób ankietowanych poleciłoby te, które „szczegółowo wyjaśniają opłaty za przeprowadzone prace przy odbiorze samochodu”.
Serwisy, które zapewniają przyjazną obsługę, również mogą liczyć na polecanie przez klientów – 23% respondentów zarekomendowałoby serwis, który „wyjaśnia wszystkie wymagane prace oraz prosi o ich zatwierdzenie przez klienta przed wykonaniem”, a 23% poleciłoby taki, który znajduje się „w dogodnej lokalizacji”.
W badaniu zidentyfikowano również czynniki mające najmniejszy wpływ na skłonność kierowców do polecania warsztatu. Zaledwie 4% ankietowanych poleciłoby serwis ze względu na bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi, a 7% – z powodu oferty ciepłych i zimnych napojów. Serwisy nie muszą się także martwić o konieczność dostarczania nagrań wideo z objaśnieniem przeprowadzonych prac, jako że zaledwie 6% kierowców jest zainteresowanych takimi materiałami.
– Ponieważ coraz więcej konsumentów chce zmniejszyć wydatki gospodarstwa domowego w odpowiedzi na rosnące koszty utrzymania, ważne jest, aby zachęcać kierowców do kontynuowania niezbędnych prac serwisowych, konserwacyjnych i naprawczych, żeby zapewnić bezpieczną i efektywną eksploatację pojazdów – mówi Layla Yebaile, dyrektor marketingu w Castrol. – Wyciągnęliśmy interesujące wnioski na temat czynników, które wpływają na rekomendacje, dzięki czemu serwisy mogą zwiększyć liczbę nowych klientów oraz zachować dotychczasowych.

* Badanie OnePoll – przeprowadzone w grupie 1000 właścicieli samochodów w Polsce. To samo badanie przeprowadzono także w innych wybranych krajach europejskich.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony