Przejęcie logistyki związanej z odzieżą roboczą przez zewnętrznego usługodawcę pozwala zaoszczędzić czas i nakłady
Logistyka związana z wyposażeniem zakładu w tekstylia przemysłowe (np. czyściwa), z zapewnieniem pracownikom odpowiedniej odzieży roboczej oraz z jej pielęgnacją i naprawami stanowi znaczne obciążenie zarówno dla rzemieślników, jak i dużych zakładów z sektora produkcyjnego. W związku z tym coraz więcej firm korzysta z zewnętrznych dostawców usług tekstylnych, takich jak Mewa.
Oferowany przez firmę system zarządzania tekstyliami sprawia, że koszty są przejrzyste, a system odciąża przedsiębiorcę w realizacji wielu dodatkowych zadań. Istnieje wiele czynników przemawiających za outsourcingiem tekstyliów przemysłowych – oto 10 najistotniejszych.
1. Terminowa dostawa
Kierowcy serwisu dostarczają czystą odzież dla pracowników punktualnie, niezawodnie i w ustalonych dniach. Komputerowo sterowane planowanie tras przejazdu zapewnia terminowość dostaw.
2. Czysta odzież
Każdy pracownik otrzymuje co najmniej trzy komplety odzieży: do noszenia, do prania i na zmianę. Czysty komplet pracownik ma zawsze pod ręką, gotowy do wykorzystania. Kontrola jakości po każdym praniu gwarantuje, że odzież jest czysta.
3. Łącznie z naprawą
Uszkodzone elementy ubrań są naprawiane, zużyta odzież w razie potrzeby oddzielana i wymieniana na nową.
4. Bez pomyłek
Każdy pracownik po praniu zawsze dostaje własną odzież. Ponieważ każda sztuka zaopatrzona jest w kod kreskowy, jest ona śledzona przez system podczas procesu prania i pielęgnacji, więc nie może być pomylona z inną.
5. Odzież z firmowym logo
Wszystkie elementy odzieży mogą być zaopatrzone w logo firmy lub napisy z jej nazwą, by nadać pracownikom jednolity wygląd.
6. Porządek w zakładzie
Do przechowywania odzieży roboczej i gromadzenia zabrudzonych ubrań służą szafki. Przegródki są zamykane na klucz, mogą być oznaczone nazwiskami użytkowników lub numerami identyfikacyjnymi.
7. Elastyczne rozwiązanie
System umożliwia szybką reakcję na wzrost liczby pracowników lub zmniejszenie liczebności załogi w zakładzie, a tym samym na zmiany rozmiarów odzieży. W każdej chwili możliwe są: indywidualne dostosowanie i zmiana rozmiarów dostarczanej odzieży roboczej.
8. Zminimalizowane nakłady
Przejęcie logistyki związanej z odzieżą roboczą przez zewnętrznego usługodawcę pozwala zaoszczędzić czas i nakłady, a zoptymalizowane w ten sposób zasoby można wykorzystać gdzie indziej.
9. Dobry bilans – również dla środowiska naturalnego
Cykl serwisowania tekstyliów realizowany przez firmę Mewa opiera się na zasadzie zrównoważonego rozwoju: oszczędzanie zasobów podczas prania, oczyszczanie ścieków, odzyskiwanie ciepła. Każdy klient może dzięki temu udoskonalić własny bilans ekologiczny.
10. Koszty – przejrzyste i łatwe do skalkulowania
Klient otrzymuje co miesiąc fakturę za cały zakres usług. Nie ma żadnych „ukrytych” kosztów. Jeśli porównać te koszty z wydatkami na odzież, to system usług tekstylnych zazwyczaj okazuje się bardzo opłacalną alternatywą dla zakupu.
Komentarze (0)