Dostarczanie technologii oraz produktów układu hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia na montaż fabryczny pojazdów to unikatowa i ogromna zaleta TRW. Wybór uzupełniających się części z jednego źródła ma wiele zalet. Najbardziej oczywiste dla klienta są korzyści handlowe – uproszczenie logistyki, uzgodnień finansowych, procesów zamawiania i zarządzania czasem. Interesy z jedną firmą prowadzi się po prostu łatwiej. Ponadto, ogromne znaczenie ma także to, że oferta TRW wywodzi się z produkcji części i komponentów dla producentów pojazdów, co stanowi obecnie 90% działalności firmy. W związku z tym w TRW punktem odniesienia jest standard OE - także na rynku części zamiennych. TRW za swój obowiązek uważa dostarczanie klientom produktów najwyższej klasy i nie pozwala sobie na utratę reputacji, produkując gorszej klasy części zamienne.
Obecna sytuacja gospodarcza ożywiła zainteresowanie oszczędnością paliwa, zmniejszeniem emisji CO2 oraz zwiększeniem funkcjonalności pojazdów bez zwiększania ich masy – łącznie z jednoczesną minimalizacją kosztów dla kierowcy. Firma TRW przewidziała, że rozwój techniki doprowadzi do zwiększenia funkcjonalności i dodawania nowych systemów do samochodów. Dlatego też strategia TRW polega na współpracy z producentami pojazdów nad inteligentnymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa na poziomie OE, a następnie także na poziomie rynku części zamiennych. Soeren Kristensen, menedżer ds. marketingu TRW, wyjaśnił: Specjalizacja w zakresie Corner Module to świadomy wybór. Jest to taki podsystem pojazdu, który przenosi moc na drogę i zapewnia bezpieczeństwo, a ponadto tam znajdują się masy nieresorowane. Jest to pojęcie zbiorcze obejmujące hamulce, koła i inne elementy bezpośrednio POŁĄCZONE z zawieszeniem, a nie przez nie PODTRZYMYWANE.
Ponieważ masy te nie są resorowane, tam właśnie pojazd jest narażony na działanie największych sił – w związku z tym waga poszczególnych części ma znaczenie decydujące. Umieszczenie dodatkowego niewielkiego ciężaru ponad obszarem krytycznym masy nieresorowanej tylko nieznacznie wpłynie na stabilność pojazdu, podczas gdy nawet nieznaczne zwiększenie mas nieresorowanych może mieć znaczący wpływ na jego stabilność i parametry jazdy. Co więcej, wszelkie hałasy i wibracje w tych układach rezonują w całym samochodzie, a oś działa niemal jak kamerton. Zbyt duży zakres tolerancji części montowanych w obszarze mas nieresorowanych względem specyfikacji OE może mieć bardzo poważny wpływ na takie systemy, jak elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i ABS. W związku z tym kluczową rolę ma integracja wiedzy i procesów. Co roku inwestujemy w badania i rozwój naszych części Corner Module miliony euro, dzięki czemu są one nasycone wiedzą techniczną OE. Skrupulatnie stosujemy techniki inżynierii wstecznej, w pełni rozumiemy działanie układów i jesteśmy ekspertami w minimalizowaniu zakresów tolerancji.
Koncentrując się na efektywności na poziomie OE, branża przechodzi zmiany strukturalne pod względem opracowywania i stosowania zaawansowanych technologii do nowych pojazdów oraz korzyści z działalności na różnych rynkach. W ramach tego procesu producenci pojazdów zaczęli redukować liczbę płyt podłogowych i koncentrują się bardziej na dostarczaniu modeli, które mogą zostać dostosowane do potrzeb różnych regionów. Przykładowo, jeden z dużych producentów pojazdów zamierza wyprodukować sześć milionów samochodów na zaledwie pięciu płytach podłogowych do połowy tego dziesięciolecia. Zjawisko to ma ogromne konsekwencje dla branży dostawców, ponieważ producenci pojazdów oczekują rozwiązań modułowych niemal gotowych do użycia. Chcąc oferować skuteczne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa na wszystkich rynkach, a nie tylko dla elity, TRW należy do pionierów tego trendu. Firma oferuje technologie modułowe i wspiera globalny rozwój płyt podłogowych na poziomie OE dzięki takim technologiom modułowym jak rodzina ESC (EBC 460). Ma to na celu stosowanie jak największej liczby wspólnych części w różnych architekturach systemowych. Trzy główne architektury produktów TRW — ABS, ESC i ESC Premium — mają znacząco różne wymiary, ale z myślą o normalizacji mają wspólne komponenty. W ramach określonej architektury produkt można skonfigurować odpowiednio do wymagań producentów pojazdów w zakresie hamowania, rozmiarów pojazdu i funkcjonalności.
Kolejny przykład to elektryczny system wspomagania układu kierowniczego (TRW EPS) nowej generacji. Opiera się on na modułowej, skalowalnej architekturze, przez co zmniejsza koszty związane z cyklem życia produktu. Piękno i prostota tego produktu opiera się na budowie gotowego układu przy wykorzystaniu różnych kluczowych części, takich jak silniki czy elektroniczne jednostki sterujące, bez konieczności wprowadzania radykalnych zmian w zasadniczej konstrukcji. Wartością dla producenta pojazdów jest krótszy czas wprowadzenia na rynek, mniejsze koszty, krótszy czas testowania i więcej wielokrotnego wykorzystywania elementów. Podejście modułowe pomaga także TRW w zdobywaniu mniejszych kontraktów od rozwijających się producentów lokalnych na takich rynkach jak Chiny.
- Rynek części zamiennych działa w środowisku ciągłych zmian – podsumował Kristensen. - Kierowcy mają coraz większe wymagania – chcą większej funkcjonalności bez większych kosztów. Technika rozwija się szybko – to ekscytujące, ale pamiętajmy, że nowe technologie także trzeba naprawiać. Dlatego też dla sukcesów rynku części zamiennych decydujące znaczenie mają oparte na inżynierii wstecznej wyroby producentów OE. Dzięki ofercie Corner Module TRW jest prawdziwym liderem niezależnego rynku części zamiennych, który oferuje rozwiązanie łączące w sobie zalety techniczne, logistyczne i handlowe.
wyboru części wchodzących w skład CORNER MODULE. Firma TRW Automotive Aftermarket zwraca uwagę na to, jak ważny jest wybór części zamiennych o znaczeniu krytycznym dla bezpieczeństwa wchodzących w skład Corner Module, od jednego dostawcy wyposażenia oryginalnego (OE). Z badań wynika, że wybór niższej jakości komponentów może wpływać negatywnie nawet na podstawowe, szeroko stosowane technologie i układy, takie jak np. ABS. Dotyczy to na przykład klocków hamulcowych, szczęk, czujników ABS i amortyzatorów. TRW wskazuje, że najkorzystniejsze jest montowanie części zamiennych o jakości OE, wyprodukowanych przez firmę, która opracowała ich technologie.
Komentarze (0)