Przy dynamicznie rosnącym natężeniu ruchu na drogach jeszcze większego znaczenia nabiera techniczna jakość oświetlenia pojazdów. Wyzwaniom tym mogą sprostać retrofity LED, które marka Philips konsekwentnie rozwija zarówno do reflektorów głównych, jak i pomocniczych, na przykład kierunkowskazów.
Wyczerpujące się powoli możliwości podnoszenia sprawności żarówek halogenowych przełożyły się na zaprojektowanie retrofitów. Z punktu widzenia użytkownika pojazdu ich najważniejszą cechą jest możliwość bezpośredniego montażu w tym samym reflektorze. Globalnie, dla bezpieczeństwa wszystkich, nastąpiło zastąpienie tradycyjnego żarnika i szklanej bańki wypełnionej gazem wydajniejszym układem diod LED.
– Ich cechą jest jaśniejsze – zbliżone do lamp ksenonowych – światło. Najczęściej porównujemy przy tym długość wiązki względem wymaganego prawem minimum. Oczywiście dotyczy to reflektorów głównych, ale nie zapominamy o pozostałych typach żarówek, przeznaczonych chociażby do kierunkowskazów czy świateł stop. Czy to w miejskich korkach, czy na uczęszczanych trasach podczas podejmowania manewrów intensywniejszy błysk lub szybszy czas zapalenia znacznie bardziej zwraca uwagę innych. I daje wszystkim czas na odpowiednią reakcję – mówi Wioletta Pasionek, marketing manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.
Dlatego marka Philips sukcesywnie rozwija gamę retrofitów LED w zakresie tzw. sygnalingów. Pomimo że nadal czekają na dopuszczenie do stosowania na drogach publicznych, właśnie wprowadzono na polski rynek nową ich generację. Gama Ultinon Pro6000 składa się z typów o barwie białej P21W i P21/5W (także czerwonej), W21W i W21/5W (także czerwonej), W16W, R5W/R10W, T10/W5W, Festoon o długościach 30, 38 i 43 mm z przeznaczeniem do instalacji elektrycznej 12 V (niebieskie pudełka).
Ponadto – to nowość w ofercie Philips – T10/W5W, R5W/R10W i Festoon 38 mm do 24 V. Teraz mogą z nich skorzystać między innymi użytkownicy pojazdów ciężarowych, autobusów oraz maszyn rolniczych i budowlanych. Dla ułatwienia wyboru wyróżniono je brązowym kolorem opakowania. W sumie to 27 referencji.
W porównaniu do poprzednich generacji (X-treme Ultinon LED, Ultinon LED i Ultinon Pro3000) seria Ultinon Pro6000 wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami. Pozwoliło to osiągnąć – w zależności od typu – temperaturę barwową zbliżoną do zakresu 4000-8000 K, zaś wartość świetlną od 7 do nawet 250 lm. Innym przykładem jest T10 z technologią HeatShield, która zabezpiecza przed ciepłem emitowanym przez sąsiednią żarówkę w oprawie reflektora.
Wszystkie retrofity Philips Ultinon Pro6000 LED są kompatybilne z mocowaniami używanych dotychczas żarówek halogenowych. W instalacjach z funkcją wykrywania jej przepalenia należy użyć – oferowanych osobno – modułów CANbus 5W lub 21W.
– Wymienione typy retrofitów LED znajdą zastosowanie także we wnętrzu pojazdu: od wskaźników na kokpicie poprzez kabinę pasażerską po przestrzeń bagażnika. W tym przypadku nie ma prawnych ograniczeń dotyczących ich montażu – uzupełnia Wioletta Pasionek.
Komentarze (0)