Jednym z największych problemów nowoczesnych silników Diesla jest zanieczyszczenie układu dolotowego wraz z zaworem EGR, co jest spowodowane recyrkulacją spalin.
Wszystko zaczyna się w momencie tankowania paliwa, które zazwyczaj jest gorszej jakości od norm producentów silników. Należy zaznaczyć, że ma to wpływ również na turbiny ze zmienną geometrią oraz na filtry DPF/FAP.
Wiele problemów związanych z nadmiernym i za szybkim zużywaniem się układu paliwowego, a w tym zaworków przelewowych, jest również związanych z jakością paliwa. W konsekwencji doprowadza to do niewłaściwego rozpylania paliwa i tworzenia się sadz i osadów węglowych w gazach wylotowych. Ten problem można jednak zażegnać lub przynajmniej w znacznym stopniu ograniczyć stosując preparaty do paliwa podczas tankowania, takie jak XENUM Multiconditioner Diesel.
Drugim problemem jest długość i styl jazdy. Za krótkie dystanse powodują, że układ wydechowy nie osiąga odpowiedniej temperatury i nie dochodzi do samoistnego jego oczyszczania, co w rezultacie prowadzi do odkładnia osadów. Również jazda oszczędzająca paliwo (!!!) jest bezpośrednim czynnikiem na powstawanie zanieczyszczeń, ponieważ Diesel powinien być eksploatowany dynamicznie, aby móc „dopalić” pozostałości po spaleniu paliwa.
Niewłaściwie spalane paliwo ma również decydujący wpływ na zapiekanie się kierownic w turbinie, co prowadzi do systematycznego spadku mocy, a w konsekwencji „dziur” w pracy aż do całkowitego wyłączenia się turbiny. W samochodach wyposażonych w filtr DPF/FAP dochodzi jeszcze jeden problem, a mianowicie nadmierne zatykanie filtrów, a co za tym idzie spadek mocy i rozpoczynanie procedury automatycznego dopalania lub wizyta w serwisie, aby rozpocząć procedurę dopalania komputerowego. Pamiętać jednak należy, że każde dopalanie filtra to bardzo duże podniesienie temperatury gazów wylotowych, co jest mocno szkodliwe dla całego układu wydechowego (turbina katalizator) jak i skraca żywotność filtrów DPF/FAP.
Można jednak temu zaradzić profilaktyką lub samym czyszczeniem preparatem XENUM In&Out Cleaner który czyści cały układ paliwowy oraz obniża temperaturę spalania sadzy na turbinie i DPF/FAP.
Powolny spadek mocy jednak nie jest tylko związany z układem wydechowym, ale z układem dolotowym. Pokrywanie osadami węglowymi kolektora dolotowego i kanałów w głowicy powoduje zmniejszanie ich światła, a co za tym idzie turbina nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania. Sam zawór EGR pokrywa się warstwą osadów i nie pracuje prawidłowo co tylko pogarsza sytuację. W dalszej części następuje pokrycie osadami grzybków zaworowych oraz samej komory spalania.
Proces mechanicznego czyszczenia wszystkich elementów układu dolotowego jest żmudną wielogodzinną czynnością, a przecież nikt nie będzie demontował głowicy, aby dostać się do kanałów i zaworów dolotowych. Jest na to jednak sposób.
Urządzenie XENUM I-Flux100/200 jest w stanie w ciągu 2-3 godzin rozwiązać kwestię nagromadzonych (dosłownie ) problemów.
Specjalistyczny, opatentowany płyn jest podawany przez zawór elektromagnetyczny a zasysany podciśnieniem do układu dolotowego. Jednak jakie mamy z tego korzyści? Otóż, płyn penetruje cały układ dolotowy (jeśli zawór EGR jest w świetle, na przelocie to jest również czyszczony) podążając do komory spalania. Na swej drodze czyści (zmywa) osady węglowe w kolektorze oraz, co być może najważniejsze, czyści grzybki zaworowe, przylgnie i prowadnice. Technologia zawarta w płynie I-Flux umożliwia również czyszczenie komory spalania oraz niejednokrotnie zmiennej geometrii w turbinie. Jest to proces bezpieczny dla silnika, ale musi być wykonywany pod okiem specjalisty w wyspecjalizowanym serwisie. Wszystkie pracujące w Polsce urządzenia znajdziecie Państwo na stronie www.xenum.pl
Komentarze (0)