Inicjatywy związane z analizą kolorów umożliwiają śledzenie światowych trendów
Axalta Coating Systems zaprezentowała europejskim producentom samochodów kolekcję kolorów Color_gen 2017. Premiera nowej, przeznaczonej dla branży motoryzacyjnej kolekcji odbyła się w marcu podczas Color Show 2017 zorganizowanego przez firmę Axalta w Chongqing i Szanghaju (Chiny).
Color_gen to źródło informacji na temat światowych trendów kolorystycznych, które zdominują rynek w roku modelowym 2020/2021. Dzięki nowej kolekcji producenci samochodów poznają preferencje kolorystyczne kierowców z trzech różnych grup wiekowych: GENNext, GENHere&Now i GENLux.
Color_gen jest uzupełnieniem dwóch pozostałych inicjatyw związanych z kolorami, które firma organizuje z myślą o producentach samochodów – Globalnego Raportu Popularności kolorów oraz Samochodowego Koloru Roku, którym w 2017 roku został Gallant Gray. Te trzy narzędzia stanowią cenne źródło informacji na temat preferencji kolorystycznych z poprzednich lat, najnowszych, panujących obecnie trendów kolorystycznych oraz prognoz dotyczących ich rozwoju w przyszłości.
– Podejmowane przez Axalta inicjatywy związane z analizą kolorów umożliwiają śledzenie światowych trendów kolorystycznych w przemyśle motoryzacyjnym – mówi Elke Dirks, colour designer Axalta Automotive OEM Coatings na region EMEA. – Color_gen bierze pod lupę zachowania i preferencje różnych grup docelowych ważnych z punktu widzenia sprzedawców samochodów. Każde pokolenie kieruje się innymi przesłaniami, prowadzi inny styl życia, ma inne ambicje i dokonuje innych wyborów.
Color_gen 2017 analizuje trzy grupy docelowe najważniejsze dla producentów samochodów, zapewniając w ten sposób wgląd w wartości, jakimi kierują się kupujący, jak np. styl, marka czy kolor samochodu.
GENNext to osoby w wieku 16-35 lat, które do 2020 r. według prognoz stanowiły będą 50% pracujących. Dla tego pokolenia samochód to manifestacja stylu życia. Konsumenci w tej grupie najprawdopodobniej będą zainteresowani praktycznymi i funkcjonalnymi pojazdami oraz szerokim wachlarzem kolorów: od delikatnych i pastelowych po stonowane, naturalne barwy (np. oliwkowy, ciemnozielony lub terakotowy) oraz kolory jaskrawe.
GENHere&Now to konsumenci w wieku 36-55 lat, którzy prowadzą aktywny tryb życia, są u szczytu kariery i dążą do utrzymania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Color_gen przewiduje, że zapracowane rodziny będą zainteresowane kolorami intensywnymi i o średnim nasyceniu, single prowadzący sportowy tryb życia – nieszablonowymi, modnymi odcieniami metalicznymi, a bezdzietne pary z dwoma źródłami dochodu – wyszukaną paletą barw chromatycznych (szary, czarny, srebrny i biały z efektem).
GENLux to konsumenci powyżej 55. roku życia – najważniejsza grupa klientów z punktu widzenia producentów samochodów. Zazwyczaj mają nieco więcej czasu, pieniędzy i przywiązują wagę do wysokiej jakości. Kolory, które najbardziej zainteresują tę grupę wiekową, to te z efektem klasy premium, szklane drobinki oraz różne odmiany kolorów solidowych i metalicznych, takie jak burgundowy czy wariacje zielonego British Racing Green.
Komentarze (0)