Paliwa i oleje

4 miesiące temu  25.06.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Zarabiaj jeszcze więcej na wymianie oleju

Wymiana oleju to jedna z najprostszych i najpowszechniejszych usług. W ok. 30 minut warsztat może zarobić na niej ok. 50-100 zł (wliczając marżę na częściach, robociznę, możliwość późniejszej odsprzedaży zużytego oleju i koszt utylizacji filtra). Oferując tę usługę na dużą skalę, możemy oczekiwać przyzwoitych dochodów, jednak stosując się do kilku prostych zasad, zyski można zwiększyć wielokrotnie. 

Wykorzystaj okazję
Każda wymiana oleju to okazja do wykonania oględzin pojazdu i wykrycia usterek w innych układach. Wielu kierowców mających doświadczenia z serwisami ASO oczekuje przy tej usłudze kompleksowego sprawdzenia samochodu. Sposób komunikacji może być dwojaki. Klient może dostać propozycję wykonania pełnego przeglądu okresowego zgodnego ze standardem producenta pojazdu (warsztat musi mieć dostęp do danych technicznych producenta). Wiąże się to z dodatkową opłatą, więc taka usługa musi być wykonana z użyciem listy kontrolnej, zgodnej z wytycznymi producenta. Lista powinna zostać przekazana klientowi po wykonaniu usługi i wykorzystana do zaproponowania dodatkowych usług. Taka komunikacja sprawdzi się najlepiej w przypadku nowszych samochodów, które jeszcze do niedawna były obsługiwane w ASO.
Drugi sposób to wykonywanie kontroli bezpłatnie przy każdej wymianie oleju – jeżeli nie wpłynie to na czas realizacji usługi, nie musimy uprzedzać o tym klienta. Tutaj również dobrze będzie posłużyć się listą kontrolną, która zapewni, że mechanik nie zapomni o sprawdzeniu żadnego elementu oraz jak w poprzednim przypadku – wykorzysta ją do zaproponowania usług dodatkowych. 
Aby zwiększyć szanse na skuteczną sprzedaż dodatkową, przekaż klientowi wynik kontroli wraz z wyceną tak szybko, jak to możliwe. Dzięki temu będzie miał więcej czasu na podjęcie decyzji i w wielu przypadkach zgodzi się, aby wykonać dodatkowo niektóre czynności przy okazji tej samej wizyty. 
Pamiętaj jednak, aby zabezpieczyć też swoje interesy i uzyskać jasne potwierdzenie akceptacji wzrostu kosztów usługi i wykonania dodatkowych prac. Świetnym rozwiązaniem jest przesyłanie klientom kosztorysu w formie elektronicznej z dołączonymi zdjęciami lub materiałami wideo oraz możliwością cyfrowej akceptacji. Taką funkcjonalność oferuje program Mój Warsztat od Inter-Team. Aplikacja umożliwia ponadto stworzenie wiarygodnej wyceny napraw i przeglądów oraz dobór właściwych części – możesz skorzystać z niej, aby szybko stworzyć zlecenie serwisowe i wysłać SMS do klienta. Dzięki temu po około 9-10 miesiącach będziesz mógł przypomnieć mu o wymianie oleju i zaprosić do ponownego skorzystania z usług. 

Pokaż profesjonalizm
Zdecydowana większość kierowców przy wyborze oleju polega na opinii mechanika. Mając odpowiednią wiedzę i narzędzia do dobierania oleju, możesz zapewnić klienta, że produkt, który rekomendujesz, jest najlepszym wyborem dla jego silnika. Jeśli na tym etapie zdobędziesz zaufanie klienta i wykażesz się profesjonalizmem, już zawsze będzie korzystał z twoich usług. 
W sieci O.K. Serwis współpraca z marką Elf nie ogranicza się jedynie do dostarczania wysokiej jakości produktów, obejmuje także wsparcie techniczne i edukacyjne dla warsztatów. Dzięki regularnym szkoleniom mechanicy mogą być na bieżąco z najnowszymi technologiami i trendami w branży motoryzacyjnej, co pozwala im sprostać coraz większym oczekiwaniom klientów.

Zadowolony klient wróci 
Aby dodatkowo zachęcić kierowców do kupowania oleju w twoim warsztacie (i zniechęcić do robienia tego na własną rękę), zastanów się nad wyróżnieniem ich upominkiem lub rabatem. Oddając klientowi niewielką część swojej marży, spowodujesz, że będzie wracał i poleci twoje usługi znajomym.
Współpracując z siecią O.K. Serwis, otrzymujesz dodatkowo preferencyjne warunki zakupu i bonus w postaci ekskluzywnej umowy na zakupy olejów marek Elf i Total, dzięki czemu zaoferujesz klientom jeszcze lepsze warunki wymiany oleju.

W jakości ASO
Jak wiadomo, regulacje prawne pozwalają warsztatom niezależnym na wykonywanie obsługi w pojazdach objętych gwarancją producenta, jednak nadal wielu mechaników obawia się takich usług. Spełniając kilka kluczowych warunków, można takie usługi wykonywać bez obaw i jednocześnie poszerzyć grono klientów o pojazdy nowe i obsługę dużych flot. Przede wszystkim należy zadbać o dostęp do aktualnych danych technicznych na temat obsługiwanego pojazdu i skrupulatnie wykonać oraz udokumentować na wydrukach wszystkie wymagane przez producenta czynności. W niektórych przypadkach konieczne może być dokonanie wpisu do elektronicznej książki serwisowej, może to zrobić każdy warsztat, zakładając uprzednio bezpłatne konto na platformie producenta pojazdu.
Warsztaty zrzeszone w sieci O.K. Serwis mogą także skorzystać z pomocy technicznej specjalnej infolinii, której konsultanci wspierają mechaników samochodowych w diagnozowaniu i rozwiązywaniu wszelkich przypadków awarii pojazdów, a także problemów z użytkowaniem sprzętu diagnostycznego.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony