1. Uszkodzona tuleja metalowo-gumowa powoduje pogorszenie właściwości zawieszenia
Uszkodzenia podzespołów zawieszenia to jeden z częstszych problemów, z jakimi klienci zgłaszają się do warsztatu. W wielu przypadkach posiadacz samochodu sygnalizuje usterkę zawieszenia, która objawia się dla niego np. niepokojącym hałasem, gdy pokonuje nierówności na drodze. Rolą warsztatu jest zweryfikowanie tego typu zgłoszenia, uświadomienie klientowi stopnia zagrożenia wynikającego z uszkodzenia oraz naprawa, która w niektórych wypadkach wcale nie musi być łatwa.
Nieszczelny amortyzator, wybity sworzeń wahacza, pęknięta sprężyna czy zerwana metalowo-gumowa tuleja to tylko nieliczne ze standardowych uszkodzeń zawieszenia, które stwarzają poważne zagrożenia dla bezpieczeństwa jazdy (ilustracja 1). Każde z nich może przyczynić się do wydłużenia drogi hamowania i utraty kontroli nad pojazdem czy zakłóceń w funkcjonowaniu...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)