Części i regeneracja

21 dni temu  29.07.2022, ~ Administrator   

Zawieszenie adaptacyjne

1. Uszkodzona tuleja metalowo-gumowa powoduje pogorszenie właściwości zawieszenia

Uszkodzenia podzespołów zawieszenia to jeden z częstszych problemów, z jakimi klienci zgłaszają się do warsztatu. W wielu przypadkach posiadacz samochodu sygnalizuje usterkę zawieszenia, która objawia się dla niego np. niepokojącym hałasem, gdy pokonuje nierówności na drodze. Rolą warsztatu jest zweryfikowanie tego typu zgłoszenia, uświadomienie klientowi stopnia zagrożenia wynikającego z uszkodzenia oraz naprawa, która w niektórych wypadkach wcale nie musi być łatwa.

Nieszczelny amortyzator, wybity sworzeń wahacza, pęknięta sprężyna czy zerwana metalowo-gumowa tuleja to tylko nieliczne ze standardowych uszkodzeń zawieszenia, które stwarzają poważne zagrożenia dla bezpieczeństwa jazdy (ilustracja 1). Każde z nich może przyczynić się do wydłużenia drogi hamowania i utraty kontroli nad pojazdem czy zakłóceń w funkcjonowaniu...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

2. Czujnik przyspieszenia nadwozia stosowany w układzie zawieszenia adaptacyjnego i zamontowany w sąsiedztwie górnego mocowania kolumny MacPhersona
3. Oscylogramy przedstawiające sygnały przechwycone przy dwóch różnych kątach nachylenia pojazdu. Ich przebiegi są niemal identyczne, co świadczy o uszkodzeniu zespołu pomiarowego czujnika wysokości zawieszenia
4. Kody usterek układu zawieszenia adaptacyjnego dotyczące nieprawidłowego funkcjonowania czujnika wysokości pojazdu

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony