Warto wiedzieć

miesiąc temu  16.09.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Zawieszenie to nie tylko amortyzator

Prawidłowa praca zawieszenia uzależniona jest od dobrego stanu wszystkich jego elementów. Nawet najlepszy amortyzator nie będzie pracował prawidłowo, gdy w zawieszeniu będą luzy lub uszkodzone tuleje i sworznie.

Zawieszenie samochodu składa się z szeregu współpracujących ze sobą elementów. Za kontakt pojazdu z podłożem odpowiada opona. Siły wynikające z jazdy samochodem są przez nią przenoszone na obręcz, dalej – przez łożysko na piastę, zwrotnicę, kolumnę McPhersona. Dopiero sprężyna znajdująca się na kolumnie McPhersona przejmuje główne funkcje tłumienia nierówności, po których porusza się pojazd.
Na drodze sił działających na układ zawieszenia znajdują się więc elementy, które mają właściwości sprężyste (opona, sprężyna zawieszenia, tuleje metalowo-gumowe), oraz elementy sztywne, które nie mają właściwości sprężystych (obręcz koła, łożysko, wahacz, obudowa...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony