Firma Denso opracowała nowy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) – kluczowy element układu, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin w autach z silnikami Diesla.
Nowy element jest połączeniem zaworu przepustnicy powietrza oraz zaworu EGR. Jest o połowę mniejszy od standardowych rozwiązań, a ponieważ składa się na niego mniej elementów – również tańszy w produkcji. Jeszcze w tym roku urządzenie zacznie być montowane w samochodach osobowych z silnikiem Diesla przeznaczonych na rynek europejski.
Standardowo zawór przepustnicy powietrza oraz zawór EGR montowane są oddzielnie. Przepustnica powietrza reguluje masę powietrza wlotowego wpływającego do silnika, a zawór EGR określa ilość spalin kierowaną do recyrkulacji. Łącząc oba zawory w jednym urządzeniu, Denso zmniejszyło liczbę złączy, zmniejszając tym samym rozmiar części o ponad połowę.
Zazwyczaj siłownik służący do otwierania i zamykania zaworu, w połączeniu z czujnikiem wykrywającym jego kąt otwarcia i kąt zamknięcia, montuje się zarówno dla zaworu przepustnicy powietrza, jak i dla zaworu EGR. Nowe urządzenie Denso potrzebuje tylko jednego siłownika, co umożliwiło redukcję kosztów.
Komentarze (0)