Wraz z zaworami EGR Japanparts Group dostarcza zestawy instalacyjne, w komplecie ze wszystkimi, niezbędnymi do montażu o-ringami i uszczelkami, nie ma zatem potrzeby nabywania dodatkowych części zamiennych
Oferta Japanparts Group rozrosła się o zawory EGR-/150-/150. Korzystając z okazji, firma przybliża zasadę ich działania i najczęstsze problemy z nimi związane.
Skrót EGR oznacza Exhaust Gas Recirculation i opisuje jednocześnie funkcję tego komponentu, to jest recyrkulację spalin. Zawór EGR pobiera część spalin z kolektora, przesyła je do wymiennika, aby obniżyć ich temperaturę, a następnie do kolektora zasysania. W ten sposób oczyszczone spaliny (bez tlenu) zostają wymieszane z powietrzem zasysanym przez silnik i uczestniczą w spalaniu.
Jedynie mała część spalin jest odzyskiwana przez zawór EGR, a wartość ta może wahać się w zakresie od 5 do 15%, tyle bowiem wystarcza do obniżenia temperatury spalania, a wraz z nią emisji tlenków azotu (NOx) do środowiska.
Zasadniczo funkcja zaworu EGR polega na obniżaniu szkodliwych emisji, powodujących skażenie środowiska spalinami. Pracę zespołu EGR koordynuje centralka silnika, odpowiedzialna za modulację. W jego skład wchodzą jeden lub kilka zaworów, przewody, urządzenia wykonawcze i silniczki elektryczne lub miechy pneumatyczne.
Najczęstszym problemem, wpływającym negatywnie na prawidłowe działanie zaworu EGR, jest gromadzenie się brudu na skutek ciągłego kontaktu ze spalinami i ich mieszaniną z oparami oleju, znajdującymi się w przewodzie zasysania.
Problem pojawia się przede wszystkim w samochodach na gaz, które pokonują krótkie odcinki na niskich biegach. Sygnałem nieprawidłowego działania zaworu EGR jest często zaświecenie żółtej kontrolki „awarii silnika” lub pojawienie się komunikatu „kontrola spalin”.
Czyszczenie zaworu EGR specjalnymi chemicznymi produktami nie zawsze wystarcza i w wielu przypadkach doprowadza nawet do jego uszkodzenia. Z tego względu warto wymieniać cały zawór. Powszechna jest praktyka wyłączania zaworu EGR – warto jednak podkreślić, że jest to sprzeczne z prawem i karalne, ponieważ samochód emitujący tlenki azotu do środowiska nie spełnia wymogów norm.
Komentarze (0)