Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zestaw do prostowania wgnieceń za pomocą uchwytów mocowanych klejem.

Fot. 1. Wgniecenia w karoserii.
Aby dokładnie rozpoznać uszkodzenie, należy posłużyć się odbiciem światła lub kontrastem światła, jak np. lampa neonowa.

Fot. 2. Czyszczenie.
Należy wyczyścić szmatką miejsce wgniecenia. Płyn czyszczący mógłby wpłynąć negatywnie na przyczepność kleju.

Fot. 3. Nakładanie kleju.
Za pomocą gorącego pistoletu należy nałożyć warstwę kleju na wierzch gałki. Siłę naciągu urządzenia można regulować poprzez ilość kleju nałożonego na gałkę ciągnącą. UWAGA: Karoseria wykonana z cienkiej blachy wymaga mniejszej ilości kleju niż karoseria wykonana z grubej blachy.

Fot. 4. Proces klejenia.
Umieścić gałkę ciągnącą na środku wgniecenia. W zależności od temperatury blachy, czas wiązania kleju trwa od 1 do 4 minut. Im wyższa temperatura powierzchni, tym dłuższy czas klejenia. UWAGA: Nigdy nie należy zostawiać kleju na powierzchni blachy dłużej niż 30 minut.

Fot. 5. Prostowanie wgnieceń.
Należy ustawić element ciągnący zestawu „Glue Puller” na gałce. Następnie trzeba wyprostować wgniecenie poprzez ruch naciąg-zwolnienie albo ruch pulsacyjny. Należy pamiętać o tym, aby nie wyprostować wgniecenia nagłym naciągiem, lecz delikatnie stopniując nacisk na rękojeści. Pulsujący naciąg umożliwia powolny powrót blachy do pierwotnego kształtu. Należy prostować wgniecenie do momentu, gdy gałka ciągnąca nie odczepi się od blachy lub kleju.




Fot. 6. Usunięcie kleju.
Usunąć ręką klej z naprawianej powierzchni. Nie zaleca się stosowania rozpuszczalnika. W przypadku trudności z usunięciem kleju, należy na klej nałożyć małą kroplę czystego alkoholu (90%).

Fot. 7. „Wybrzuszenie”.
Po usunięciu kleju blacha powinna być delikatnie „wybrzuszona”.

Fot. 8. Wyrównywania „wybrzuszenia”.
Ostrożnie wyrównać „wybrzuszenie” za pomocą wbijaka.

Fot. 9. Wynik naprawy.
Na właściwy wynik naprawy wskazuje równoległe odbicie światła lampy neonowej.

Fot. 10. Odciągi wzmocnione do ciągnięcia wieżą.




Fot. 11. Zestaw naprawczy do odciągów wzmocnionych.




Fot. 12. Zestaw do prostowania ręcznego.

Fot. 13. Naciąg wieżą poszycia zewnętrznego karoserii.


B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony