Ciągłe dostosowywanie silników do coraz bardziej restrykcyjnych norm ekologicznych przyczynia się do tłumienia ich osiągów, zwłaszcza na niskich obrotach. Utraconą moc odzyskać pozwalają nowe moduły dodatkowe Magneti Marelli Elaborazioni.
Moduł sterowania silnikiem TD (ME100T) to cyfrowe urządzenie, które umożliwia modyfikowanie krzywej charakterystyki pracy silnika w odniesieniu do ustawień seryjnych. Zmodyfikowane parametry nie wpływają negatywnie na silnik, a jednocześnie pozwalają na płynne i jednolite przyspieszanie już od najniższych obrotów bez efektu tzw. „dziury” (przypadłość nowoczesnych silników TD). Moduł nie powoduje problemów z filtrami FAP/DPF, zapewniając wyższy moment obrotowy oraz wyższą moc w pełnym zakresie obrotów (przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa).
Cyfrowy moduł pedału przyspieszenia (ME200T) powoduje szybsze pełne otwarcie przepustnicy, co przekłada się na bardziej efektywne przyspieszenie samochodu. Układ przeznaczony jest do samochodów zarówno benzynowych, jak i tych z silnikiem Diesla. Choć ME200T nie powoduje zwiększenia mocy, zapewnia wcześniejszą reakcję pojazdu na położenie pedału przyspieszenia. Moduł ME200T współpracuje z pilotem ME300T (opcja), przy pomocy którego możliwy jest wybór trzech stopni mocy. Do zestawu należy dobrać odpowiednią, dedykowaną do danego pojazdu wiązkę przewodów. Jak podkreśla Magneti Marelli, zestaw przeznaczony jest wyłącznie do zastosowań wyczynowych – można go używać do jazdy torowej: na torach prywatnych, wyznaczonych trasach lub na drogach zamkniętych dla ruchu.
Komentarze (0)