Firma Bosch, chcąc podnieść jakość usług regeneracji świadczonych przez serwisy Diesla, wprowadziła niedawno do sprzedaży nowe zestawy części zamiennych do naprawy wtryskiwaczy.
Zestawy składają się z pięciu najważniejszych elementów, które podczas profesjonalnej naprawy wtryskiwaczy CR wymieniać należy zawsze: końcówka wtrysku, zaworek sterujący, pierścień uszczelniający zaworek, nakrętka dociskowa zaworka i nakrętka końcówki wtrysku. Za taki zestaw zapłacimy ok. 8-10% mniej, niż gdybyśmy kupowali poszczególne jego elementy osobno.
Jak wynika z posiadanych przez firmę Bosch danych, wiele warsztatów podczas naprawy wtryskiwaczy nie montuje nowych nakrętek mocujących. W wyniku tego w trakcie eksploatacji wtryskiwacza może dochodzić do widocznych przecieków zewnętrznych lub niewidocznych wewnętrznych, które są przyczyną braku pełnej sprawności podzespołu. Ponadto, aby obniżyć koszty naprawy, w około 50% przypadków nie wymienia się na nowy zaworka sterującego, a jedynie pozornie go „regeneruje” – poprzez docieranie, szlifowanie gniazd itp., co nie jest dopuszczone przez firmę Bosch. Dodajmy, że wtryskiwacz taki nie pracuje stabilnie i przedwcześnie się zużywa.
Należy również pamiętać, że im nowsze wtryskiwacze przystosowane do coraz wyższych ciśnień, mające bardziej złożoną konstrukcję, realizujące więcej faz wtrysku, klasyfikowanych kodem IMA, tym większe znaczenie ma ich 100-procentowa sprawność. Klienci powinni zatem unikać z pozoru tańszych ofert napraw, a profesjonalne serwisy Diesla – stosować właściwe, nowe części zamienne dostępne w zestawach.
Komentarze (0)