![ZF Aftermarket przedstawia strategię rozwoju konceptu warsztatowego ZF [pro]Service](https://warsztat.pl/img/artykuly/78779_zf-aftermarket-przedstawia-strategie-rozwo_1.jpg?dta=1742305109)
Koncept ZF [pro]Service prowadzi swoją działalność od września 2023 r. i zrzesza ok. 230 warsztatów serwisujących pojazdy użytkowe w Polsce, krajach Nordyckich i Bałtyckich. W dniach 11-13 marca 2025 r. firma ZF Aftermarket zorganizowała w Iławie pierwszą regionalną konferencję dla warsztatów członkowskich, aby przedstawić strategię rozwoju konceptu na najbliższe lata, zaprezentować nową ofertę produktów i usług oraz podziękować Klientom za dotychczasową współpracę i zaufanie.
Koncept ZF [pro] Service w odpowiedzi na potrzeby warsztatów pojazdów użytkowych
Nadrzędnym celem działalności konceptu ZF [pro]Service jest wsparcie rozwojowe, edukacyjne i biznesowe warsztatów obsługujących pojazdy ciężarowe, przyczepy, naczepy i autobusy wykorzystujące w codziennej pracy produkty marek ZF Aftermarket: ZF, LEMFÖRDER, SACHS, TRW i WABCO. Oprócz szerokiego portfolio produktów i usług, firma dostarcza właścicielom i pracownikom warsztatów narzędzia umożliwiające poszerzanie kompetencji oraz profesjonalną wiedzę techniczną od wiodącego na świecie dostawcy części zamiennych, technologii
oraz rozwiązań serwisowych dla segmentu pojazdów użytkowych.
Jednym z kluczowych tematów prezentacji podczas paneli eksperckich była kampania Mobility UPTIME:
- W ZF kładziemy ogromny nacisk na zapewnienie warsztatom dostępu do narzędzi i rozwiązań, które wyeliminują przestoje pojazdów. Wdrażamy je już od lat poprzez dostarczanie najwyższej jakości produktów i usług, które teraz przekładają się na jeszcze bardziej kompleksową strategię wsparcia warsztatów. Nasza globalna kampania, prowadzona pod hasłem „UPTIME - wspólnie maksymalizujemy mobilność“ skupia się na zapewnieniu warsztatom zrzeszonym w koncepcie ZF [pro]Service jeszcze lepszej wydajności i optymalizacji świadczonych usług serwisowych. Jednym z kluczowych elementów tej strategii na najbliższe lata jest poszerzenie zakresu szkoleń teoretycznych i praktycznych oraz dopasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb konkretnych rynków, na których operują nasi Klienci. Jesteśmy przekonani, że uruchomienie kolejnego po Kozerkach, Kopenhadze i Göteborgu, nowego centrum szkoleniowego w łotewskiej Rydze, wesprze tę strategię i wzmocni naszą współpracę z warsztatami w tym regionie Europy
Bogate portfolio produktów i innowacje technologiczne
ZF jest wiodącym, globalnym dostawcą technologii i usług dla samochodów ciężarowych, przyczep, naczep i autobusów, a poprzez dywizję ZF Aftermarket oferuje bogate portfolio produktów do niemal wszystkich układów tych pojazdów, począwszy od hamulcowego, napędowego i kierowniczego, aż po zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, systemy kontroli stabilności, kamery i czujniki radarowe.
Jedną z istotnych nowości zaprezentowanych podczas konferencji jest ZF 8 AP Powerline, czyli w pełni automatyczna, 8-biegowa skrzynia biegów do samochodów ciężarowych. Nowa przekładnia o kompaktowej konstrukcji pozwala na bezproblemową instalację oraz jest wyposażona w innowacyjny konwerter momentu obrotowego. Mając także na uwadze wymagania środowiskowe, została skonstruowana tak by jak najbardziej zoptymalizować zużycie paliwa oraz zmniejszyć emisję CO2.
Eksperci ZF Aftermarket zaznaczali również, jak wielkie znaczenie w kontekście strategii zrównoważonego rozwoju ma regeneracja fabryczna - po przywróceniu części do stanu pierwotnego, ma ona pełną funkcjonalność nowego produktu, a czas gwarancji jest równy lub dłuższy w stosunku do nowo zakupionej części. Regeneracja fabryczna części sprzyja redukcji emisji CO2 oraz oszczędności energii i surowców w całym łańcuchu dostaw, a dla warsztatów proces logistyki zwrotnej jest szybki i wydajny.
W ramach oferty e-mobilności dla pojazdów użytkowych, zaprezentowano także najnowsze produkty i rozwiązania technologiczne ADAS, wspierające kierowców podczas jazdy.
Nowoczesna diagnostyka – ZF Scan, ZF MultiScan oraz ZF Bus Connect
Podczas spotkania uczestnicy konferencji mogli zapoznać się także z najnowszymi rozwiązaniami diagnostycznymi, które ZF Aftermarket oferuje w ramach gamy usług ZF [pro]DIagnosics: ZF Scan, ZF MultiScan oraz ZF Bus Connect. ZF [pro]Diagnostics to kompleksowe rozwiązanie diagnostyczne dedykowane pojazdom osobowym, użytkowym oraz maszynom budowlanym i segmentowi off-highway. ZF Scan przeznaczony jest do produktów i systemów ZF i zastępuje poprzednią generację narzędzi diagnostycznych. Natomiast ZF MultiScan wspiera diagnostykę produktów ponad 60 innych marek i 35 tys. systemów, także w zaawansowanych funkcjach takich jak kalibracja ADAS. Z kolei w ramach usługi ZF Bus Connect, właściciele flot mogą skorzystać z bogatego portfolio rozwiązań cyfrowych do zarządzania flotą autobusową, pozwalających na optymalizację kosztów eksploatacji, lepsze zarządzanie gwarancjami oraz zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. Dzięki modelowi subskrypcji i regularnym aktualizacjom, ZF [pro]Diagnostics zapewnia nowoczesne i elastyczne wsparcie dla warsztatów, dopasowane do ich bieżących potrzeb diagnostycznych.
Komentarze (0)