Na tegorocznej Automechanice ZF pojawiło się w wersji hybrydowej. We Frankfurcie niewielkie stoisko, dużo więcej online
Do normalności wracamy powoli – to oczywiste. W tym roku jeszcze nie wszystkie największe koncerny europejskie zdecydowały się na fizyczną obecność na targach Automechanika Frankfurt. ZF Aftermarket na zewnętrznym, niewielkim stoisku przed halą zapraszał targowych gości do odwiedzin w internecie. Prezentowano tam szereg nowości, m.in. modułowe czujniki ABS od Wabco.
– Nasze marki zawsze stanowiły fascynującą kombinację innowacji i doświadczenia. Nasi klienci mogą liczyć na bogate portfolio, co pozwala na zdobycie większego udziału w rynku i zapewnienie wzrostu konkurencyjności – mówi dr Holger Hättich, kierownik działu ds. klientów i strategii w firmie ZF Aftermarket.
Podczas cyfrowej wersji targów ZF Aftermarket promował m.in. koncept warsztatowy ZF [pro]Tech, a tam instrukcje montażowe zgodne ze specyfikacjami pojazdów, katalogi części online, wsparcie techniczne na infolinii, szkolenia. Wszystko to dotyczyło marek z portfolio koncernu: Lemförder, Sachs, TRW i Wabco.
Elektryczne wspomaganie układu hamulcowego
Wydajniejsze silniki spalinowe, napędy hybrydowe lub elektryczne wymagają modułowych i skalowalnych rozwiązań dla układu hamulcowego. Zaprezentowane na targach elektryczne wspomaganie układu hamulcowego (EBB) marki TRW wykorzystuje specjalny system elektroniczny, który zapewnia wydajniejsze uruchamianie hamulców i polega na zastąpieniu podciśnieniowego wspomagania hamulców oraz, w razie potrzeby, pompy próżniowej wraz z okablowaniem czujnikami, przełącznikami i jednostkami sterującymi.
– ZF Aftermarket może zaoferować na wczesnym etapie prawdziwą innowację w wyposażeniu producenta, która nie tylko spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, ale także wspiera odzysk energii hamowania, a tym samym zasięg pojazdów elektrycznych – podaje producent. Funkcja oprogramowania zapewnia również bezpieczne utrzymywanie pojazdu w trybie postojowym za pomocą elektrycznego hamulca postojowego, co oznacza, że można zrezygnować z mechanicznego hamulca postojowego.
Modułowe czujniki ABS firmy Wabco
Koncern informuje, że najnowszy produkt firmy Wabco rozwiązuje powszechny problem: kiedy pojazdy przyjeżdżają do warsztatu z uszkodzonym czujnikiem ABS, zamawiamy konkretną wersję tej części, ale dealer może nie mieć jej w asortymencie.
Z myślą o niezależnych warsztatach opracowano koncepcję modułowego czujnika ABS, który eliminuje ten problem. Element składa się z krótkiego czujnika ABS ze standardowym złączem KEA, które jest przymocowane do koła, przedłużacza o różnych długościach i szeregu adapterów, obejmujących główne elektroniczne jednostki sterujące (ECU) dostępne na rynku. Wystarczy zainstalować moduł w pojeździe, a w razie awarii wymienić jedynie wadliwy element. Znacznie przyspieszy to naprawę, skróci przestoje i obniży koszty.
Dzięki wyjątkowej elastyczności zastosowania warsztaty nie muszą już mieć na stanie dużych zapasów różnych czujników. W zależności od zaledwie trzech parametrów (typ czujnika, długość i złącze) kilka produktów może zastąpić setki wariantów. Połączenie dwóch istniejących czujników ABS, dziesięciu przedłużaczy i ośmiu adapterów może zastąpić ponad 400 elementów wyposażenia producenta.
– Planujemy wprowadzenie dodatkowych wariantów adapterów, które umożliwią zastąpienie jeszcze większej liczby elementów. Narzędzie do doboru czujnika prędkości koła ułatwiające warsztatom wybór odpowiedniej kombinacji, nawet bez posiadania materiałów odniesienia, będzie dostępne pod koniec roku – informują przedstawiciele Wabco.
ZF Bus Connect
Kolejnym wartym odnotowania produktem zaprezentowanym na targach jest opracowany z myślą o aftermarkecie nowej generacji ZF Bus Connect. To narzędzie do zarządzania flotą, które umożliwia operatorom transportu publicznego lub prywatnych autobusów zwiększenie i poprawę wydajności. Elementy składowe to m.in. monitorowanie kierowcy czy wykrywanie niebezpiecznych sytuacji na drodze. Dane dostarczane przez system mogą być analizowane w czasie rzeczywistym, co pozwoli zoptymalizować plany jazdy i trasy oraz zmniejszyć zużycie paliwa. I na koniec to, co chyba najbardziej z punktu widzenia branży warsztatowej istotne – wczesne wykrywanie uszkodzeń lub zużycia materiałów eksploatacyjnych oraz „bezprzewodowa” diagnostyka i naprawa. System ZF Bus Connect można również zastosować w autobusach hybrydowych i elektrycznych oraz flotach mieszanych. Użytkownik może sprawdzić każdy aspekt pojazdu, w tym podgląd lokalizacji pojazdu na żywo, obserwować bieżące zużycie paliwa, stan naładowania akumulatora lub stan konserwacji części pojazdu, ciśnienie w oponach, zużycie hamulców.
Komentarze (0)