Warto wiedzieć

2 miesiące temu  25.06.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

ZF Lifetec zmienia ułożenie poduszki powietrznej

ZF Lifetec wprowadza rewolucyjną zmianę w ułożeniu poduszki powietrznej w kierownicach samochodowych, przesuwając ją z tradycyjnego miejsca w piaście na górną obręcz kierownicy. Nowa konstrukcja pozwala na uzyskanie eleganckiego, przypominającego smartfon wyglądu kierownicy, która płynnie integruje funkcje rozrywkowe i wspomagające pojazdu.

ZF Lifetec zamierza zmienić sposób rozmieszczania poduszek powietrznych w przyszłych projektach wnętrz pojazdów. W razie wypadku poduszka powietrzna kierowcy zostanie aktywowana z górnej części kierownicy poprzez górną obręcz kierownicy w kierunku kierowcy. Ta nowa pozycja instalacji pozwala na uzyskanie gładkiej, przypominającej smartfon konstrukcji poziomej kolumny kierownicy, w tym piasty. Czułe na siłę elementy sterujące funkcjami rozrywkowymi i wspomagającymi pojazdu są zintegrowane za ciągłą powierzchnią. Konstrukcja ta płynnie wtapia się w cyfrowo zaprojektowane deski rozdzielcze nowoczesnych wnętrz pojazdów.
– Dzięki tej nowej koncepcji zapewniamy swobodę projektowania kierownic bez uszczerbku dla bezpieczeństwa – wyjaśnia Harald Lutz, dyrektor ds. rozwoju w ZF Lifetec.
Trend w kierunku jednolitego wzornictwa, który zyskuje na popularności w ostatnich latach, można również znaleźć w nowoczesnych wnętrzach pojazdów. Producenci coraz częściej eliminują łączenia i luki we wnętrzu. Znajduje to również odzwierciedlenie w innowacyjnych opcjach oświetlenia i wyświetlaczach, które są zintegrowane w całym wnętrzu pojazdu. Rozwój ten będzie również kontynuowany w przypadku przyszłych kierownic. Bezszwowe warianty projektowe z większą integracją funkcji HMI i nowymi powierzchniami będą miały decydujący wpływ na wygląd i funkcjonalność kierownicy jutra.
Płynna konstrukcja nie tylko otwiera wiele możliwości wykorzystania nowych materiałów i kształtów, ale także pod względem funkcji. Funkcje na żądanie (dowolnie przypisywane pola), wyświetlacze dotykowe lub centralny ekran są teraz możliwe. Ponieważ jednak kierownica jest również istotnym elementem bezpieczeństwa w pojeździe, najważniejsza jest łatwość obsługi. Dlatego w ramach tej koncepcji można wdrożyć rozwiązania hybrydowe. Obejmują one na przykład połączenie alternatywnego przełącznika obrotowego z czułą na siłę i dotykową powierzchnią również zintegrowaną z kierownicą jako punktem zaczepienia, umożliwiając w ten sposób kierowcy bezpieczną obsługę systemu.
Funkcje te można również połączyć z wykrywaniem dłoni, które jest elementem obecnych i przyszłych kierownic. Czujnik pojemnościowy umieszczony pod skórzaną powierzchnią rozpoznaje, czy kierowca jedynie dotyka kierownicy, czy bezpiecznie ją chwyta. Technologia ta jest kolejnym modułem zapewniającym bezpieczną kontrolę nad pojazdem.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony