Firma ZF uruchamia platformę Employer Branding Metaverse. To wirtualne narzędzie, które ma na nowo zdefiniować standardy pozyskiwania talentów i budowania marki pracodawcy, łącząc innowacyjną technologię z interaktywnym zaangażowaniem kandydatów.
Poza czytaniem o ZF na stronie internetowej poświęconej karierze, kandydaci mogą zanurzyć się w wirtualnym świecie stworzonym po to, aby zaprezentować specyfikę marki, kulturę korporacyjną i fascynujące możliwości, jakie na nich czekają.
– ZF Employer Branding Metaverse oferuje kompleksowe i wciągające doświadczenie, umożliwiając potencjalnym kandydatom i obecnym pracownikom odkrywanie produktów oraz możliwości rozwoju kariery i angażowanie się w wydarzenia na żywo w interaktywnym, wirtualnym świecie – mówi Martin Maas, head of employer branding w ZF. – Inicjatywa ta podkreśla nasze zaangażowanie w innowacje nie tylko w ramach linii produktowych, które już korzystają z rozwiązań X-Reality, ale także w strategiach rekrutacji i zaangażowania pracowników.
Centralnym elementem platformy Metaverse jest globalna przestrzeń, która zawiera różnorodne informacje na temat celów firmy i jej działalności na całym świecie. Uzupełnieniem jest pięć przestrzeni regionalnych, prezentujących konkretne kraje i regiony, gdzie działa ZF. Te dedykowane strefy koncentrują się na lokalnych możliwościach i rozwoju zawodowym, pokazując rozległy zasięg firmy i jej otwartą kulturę.
Platforma Metaverse wyposażona jest w kilka kluczowych funkcji zaprojektowanych w celu usprawnienia interakcji i zaangażowania użytkowników:
– Narzędzia rekrutacji bezpośredniej. Potencjalni kandydaci mogą planować spotkania jeden na jeden z rekruterami za pośrednictwem zintegrowanego kalendarza online dostępnego w każdej przestrzeni regionalnej. Kandydat decyduje, czy spotkanie odbędzie się za pośrednictwem narzędzia do spotkań wideo, czy w pokoju rozmów Metaverse przy użyciu awatara.
– Spotkania z pracownikami i wydarzenia na żywo. Platforma oferuje wgląd w życie pracowników – ambasadorów ZF i organizuje wydarzenia na żywo, aby ułatwić interakcję i zaangażowanie w czasie rzeczywistym.
– Interaktywna gra w żetony. Użytkownicy zdobywają żetony, angażując się w różne treści, gamifikując doświadczenie uczenia się o przełomowych wydarzeniach i innowacjach firmy.
ZF Metaverse dla Europy Wschodniej
Jako jedna z pierwszych udostępnionych stref regionalnych, Europa Wschodnia umożliwia użytkownikom eksplorację i zanurzenie się w świecie ZF w regionie, który obejmuje Polskę, Czechy, Słowację, Rumunię, Węgry i Serbię. Przegląd działalności ZF w tych krajach można znaleźć w Metaverse.
Ponadto Metaverse tworzy kompleksową platformę, która umożliwia potencjalnym kandydatom interakcję z ZF poprzez wirtualne wydarzenia, kampanie w mediach społecznościowych itp. oraz odkrywanie możliwości zatrudnienia w regionie.
Oprócz rekrutacji zewnętrznej Metaverse może wspierać rekrutację wewnętrzną, oferując w pierwszym etapie wirtualne targi pracy. Pozwalają one menedżerom ds. rekrutacji promowanie otwartych stanowisk i bezpośrednią interakcję z wewnętrznymi kandydatami w poufnych wirtualnych pokojach rozmów kwalifikacyjnych. Wspomaga to firmę w rozwijaniu wewnętrznej elastyczności i rozwoju zawodowego. Obecnie ZF pracuje nad dalszymi wewnętrznymi zastosowaniami tego narzędzia, które zostaną wdrożone na całym świecie.
Komentarze (0)