Dr. Holger Klein, CEO Grupy ZF
Na targach IAA Transportation 2024 ZF zaprezentuje innowacje w obszarze dekarbonizacji, układach jezdnych, bezpieczeństwie i digitalizacji, w tym nowy hybrydowy układ przeniesienia napędu TraXon 2 Hybrid dla ciężkich pojazdów użytkowych. Pod hasłem „Driving Commercial Vehicle Innovation” firma pokazuje, jak rozwijać mobilność szybko i efektywnie kosztowo dzięki otwartej technologii i elastycznym lokalizacjom produkcyjnym.
Oprócz rozwiązań napędowych dla pełnej elektryfikacji ciężarówek i autobusów, nowa hybrydowa skrzynia biegów TraXon 2 firmy ZF dla ciężkich pojazdów użytkowych pomoże ukierunkować transformację w stronę e-mobilności i wspierać globalne cele w zakresie emisji CO2. Pomimo wolniejszego niż oczekiwane tempa rejestracji pojazdów elektrycznych, ZF jest przygotowana do obsługi kolejnych etapów transformacji i regionalnych różnic w popycie w okresie przejściowym.
– Dzięki otwartemu podejściu do technologii, szerokiemu portfolio produktów i elastyczności zakładów produkcyjnych możemy szybko reagować na zmiany rynkowe – mówi dr Holger Klein, dyrektor generalny Grupy ZF. – Umożliwia nam to łączenie technologii i oferowanie klientom optymalnych rozwiązań w odpowiednim czasie na każdym etapie transformacji.
Aby wspierać czystą i bezpieczną mobilność, ZF rozwija strategiczny plan, który obejmuje silne jednostki biznesowe i elastyczną strukturę organizacyjną. Partnerstwa, takie jak to z Foxconn, przyspieszają wzrost i poszerzają bazę klientów. Odpowiedzialny za technologię bezpieczeństwa pasywnego dział ZF Lifetec pokazuje znaczenie elastyczności i otwartości na technologię.
Wzrost organiczny działu rozwiązań dla pojazdów użytkowych wyniósł 20% w 2023 r., co potwierdza skuteczność strategii ZF. Oprogramowanie do sterowania ruchem pojazdów cubiX, pierwotnie opracowane dla samochodów osobowych, teraz wspiera także pojazdy użytkowe, optymalizując ich zachowanie podczas jazdy pod względem stabilności, bezpieczeństwa, precyzji i wydajności.
Kolejną kluczową innowacją, która jest gotowa do wprowadzenia na rynek, jest AI Annotate – usługa chmurowa dla rozwoju zaawansowanych systemów wspomagających, która działa do dziesięciu razy szybciej i jest o 80% bardziej opłacalna niż konkurencyjne produkty. Z kolei wspierany przez radar i kamery system eliminacji martwego pola zwiększa bezpieczeństwo zmiany pasa ruchu w ciężarówkach. Monitoruje sytuację na drodze w trybie zautomatyzowanej jazdy, stale monitorując kierowcę. Korzystając z sygnałów dźwiękowych i wizualnych, system ostrzega przed potencjalnie niebezpieczną zmianą pasa ruchu lub wykonuje ją automatycznie w sytuacjach niekrytycznych.
Wszystkie wskazane innowacje ZF zaprezentuje na stoisku B54 w hali 21 podczas targów IAA 2024 w Hanowerze, które odbędą się 17-22 września br.
Komentarze (0)